مدیرعامل آتش‌نشانی یزد خبر داد؛

وقوع تاکنون ۵۰ مورد حریق در چهارشنبه سوری یزد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یزد با اشاره به کاهش تعداد حریق‌های چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته،‌گفت:‌ تاکنون 50 مورد حریق در چهارشنبه سوری یزد به سازمان آتش‌نشانی گزارش شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدعباس میرشمسی» ، با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال، ‌اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن آخرین چهارشنبه امسال ۸۷ نیروی آتش نشان در سطح شهر یزد آماده باش و به وسیله ۶۰ دستگاه خودروی آتش نشانی نسبت به ارائه خدمات اقدام کردند.

 
وی با بیان این‌که امسال ۵۰ مورد حریق به سازمان آتش نشانی یزد گزارش شده است،‌ افزود: حریق لاستیک، درختان سطح شهر و ضایعات،‌از جمله انواع حریق‌های ایجاد شده در چهارشنبه سوری شهر یزد بود.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یزد،‌ ممانعت برخی جوانان از حضور آتش نشانی را یکی از مهمترین چالش‌های امدادرسانی در چهارشنبه سوری دیشب دانست و بیان کرد: متأسفانه در این راستا خساراتی توسط برخی هنجار شکن به خودروهای امدادی آتش نشانی وارد آمده است.
 
میرشمسی در ادامه با بیان این‌که در چهارسنبه سوری سال گذشته ۹۴ مورد حریق در شهر یزد ثبت شده است،‌ گفت:‌ خوشبختانه تعداد حریق‌های گزارش و ثبت شده امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
 
این مقام مسئول چهارشنبه سوری را فرهنگی نادرست برای استقبال از بهار طبیعت دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد هنجار شکن به بهانه چهارشنبه سوری حوادث تلخ و ناگواری برای خود و دیگر مردم ایجاد می‌کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات آموزشی و تبیینی سازمان آتش نشانی برای ارتقای سطح آگاهی جوانان و نوجوانان در سطح شهر یزد اشاره کرد و گفت:‌ دوره‌های آموزشی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف از یک ماه پیش در دستور کار آتش‌نشانی یزد قرار گرفته و تاکنون بالغ بر ۳۲ مدرسه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
 
میرشمسی در پایان وارد کردن خسارت به اموال عمومی را از دیگر چالش‌های جدی چهارشنبه سوری آهر سال عنوان کرد و ادامه داد:‌ با توجه به این‌که اعتبار و پول اموال عمومی نظیر خودروهای آتش نشانی،‌آسفالت خیابان ها،‌ تابلوهای سطح شهر و درختان از جیب مردم تأمین می‌شود،‌خود باید نسبت به حراست از این مهم اقدام کنند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..