با وجود پلمپ دفاتر تاکسی‌های اینترنتی در یزد؛

تاکسی‌های اینترنتی همچنان در یزد جولان می‌دهند

نماینده تاکسی‌های بی سیم یزد با اشاره به حکم پلمپ دفاتر تاکسی‌های اینترنتی از سوی دادستان، گفت: با وجود پلمپ دفاتر این تاکسی‌ها، هنوز سیستم و فعالیت این تاکسی‌ها در شهر برقرار است..

به گزارش یزدی نیوز«سید رسول عقیلی» با اشاره به پلمپ دفاتر تاکسی‌های اینترنتی در استان یزد، تصریح کرد: دفاتر تاکسی‌های اینترنتی که هیچ کدام نیز بومی یزد نیستند، امروز با حکم دادستان پلمپ شدند . 

 
وی در این مورد اظهار کرد: دادستان براساس بند ۱۷ قانون توسعه حمل و نقل و صلاحیت رانندگان تاکسی در حکمی به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مهلت ۱۵ روزه‌ای داده بود که با مراجعه به سازمان حمل و نقل بار و مسافر به صورت ضابطه‌مند فعالیت کنند ولی به دنبال عدم توجه به این حکم و نداشتن صلاحیت بیشتر رانندگان این تاکسی‌ها، دستور پلمپ دفاتر آنها را صادر کرد.
 
این مسئول در ادامه با تاکید بر عدم نظارت بر فعالیت این نوع تاکسی‌ها در شهر، خاطرنشان کرد:  تاکسی‌های اینترنتی به علت عدم وجود متولی و نظارت بر فعالیت‌شان به عنوان نمونه در طول تنها یک هفته بیش از ۱۲۰۰ راننده را به استخدام خود درآوردند.
 
عقیلی تاکید کرد: البته هرچند دفاتر مذکور ظاهراً پلمپ شده‌اند ولی فعالیت آنها برقرار است و دادگستری در این حوزه ورود نکرده است لذا راهنمایی و رانندگی و پلیس فتا در این رابطه در حال پیگیری توقف فعالیت آنها هستند.
 
وی با اشاره به بخش دیگری از حکم دادستان، ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس فتا در صورت مواجه با رانندگان تاکسی اینترنتی موظف به توقیف خودرو آنها هستند.
 
عقیلی بیان کرد: البته سازمان حمل و نقل بار و مسافر و رییس آژانس‌های مسافری نیز اعلام کرده‌ بودند که هیچ مسئولیتی در قبال رخدادها و آسیب‌های ناشی از فعالیت رانندگان بدون مجوز و فاقد متولی ندارند . 
 
وی با گلایه از صدور مجوز این دفاتر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت بدون توجه به ضوابط فعالیت در این حوزه، گفت: این مجوز در حالی از سوی این سازمان صادر شده که اکنون از حکم دادستانی حمایت می‌کنند.
 
عقیلی در پایان نیز تاکید کرد: در حال حاضر مسئولیت هر پیشامدی به دنبال استفاده از تاکسی‌های اینترنتی بر عهده خود مردم است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..