استاندار یزد توجه ویژه به مناطق دور از مرکز استان را خواستار شد

استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان که در شهرستان بهاباد تشکیل شد؛ خواستار تلاش و توجه ویژه مدیران ارشد به مناطق دور از مرکز استان شد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی شهرستان بهاباد؛ «محمود زمانی قمی» در خصوص تعریف شهرک صنعتی در شهرستان بهاباد با توجه به اتصال شهرستان به شبکه گاز گفت: با آمدن گاز به شهرستان بهاباد شرایط سرمایه‌گذاری در شهرستان تغییر کرد و موجب ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهرستان می‌شود؛ درصورتی‌که سرمایه‌گذار بخش خصوصی بخواهد شهرک ایجاد کند ما مجوز احداث شهرک صنعتی را خواهیم داد.

وی بابیان اینکه شهرستان بهاباد به دنبال سرمایه‌گذار باشد؛ تصریح کرد: اگر تفاوت چشمگیر بین الآن و ماه‌های آینده برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان دیدیم، نشان‌دهنده نیاز شهرستان به شهرک صنعتی است که ما هم مجوز احداث شهرک را خواهیم گرفت.
زمانی قمی خواستار تلاش و توجه بیشتر مدیران کل ادارات استان و مسئولین استانی به مناطقی که در فاصله دورتری از مرکز استان قرار دارند شد و گفت: هراندازه که با مناطق توسعه‌یافته فاصله‌داریم باید بیشتر در مناطق توسعه‌نیافته حضور یابیم؛ خانواده دولت موظف است که این کار را انجام و گزارش را به بنده بدهند که چقدر سرکشی می‌کنند.
وی با توجه به نظرات مطرح‌شده توسط امام‌جمعه بهاباد در خصوص تربیت نیروی انسانی متناسب با نیازهای شهرستان گفت: راه‌های روشنی توسط حجةالاسلام بشکانی ارائه شد؛ اگر نیروهای محلی، مهارت و تخصص لازم را برای شغل‌هایی که در شهرستان ایجاد می‌شود نداشته باشند، کارهای تخصصی به مهاجرین واگذار می‌شود.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: آمدن مهاجرین به این شهرستان، هم سیستم خودکنترلی درون نظام اجتماعی را مختل می‌کند و هم تحصیل‌کرده‌هایی که مدرک تحصیلی آن‌ها متناسب با نیاز شغل ایجادشده نیست به خیل بیکاران می‌پیوندند.
زمانی قمی از دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواست با کمک فنی و حرفه‌ای طرحی تهیه کنند تا مهارت‌ها با توجه به زمینه‌های شغلی و حرفه‌هایی که در این شهرستان وجود دارد آموزش داده شود.
وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: ما باید تسهیل گر و هدایت‌گر باشیم؛ برای برون‌رفت از مشکل بیکاری راهی جز توجه و واگذاری امور به بخش خصوصی نداریم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..