مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان یزد:

جاده یزد – بافق اردیبهشت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان یزد از بهره‌برداری جاده یزد - بافق پس از قریب 10 سال از شروع آن در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد علی مظفری» با اشاره به اهمیت ویژه طرح جاده یزد – بافق برای استان، ادامه داد: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد بوده که از سال ۸۷ آغاز شده است . 

 
  وی ادامه داد: قطعه اول این طرح به طول ۲۴ کیلومتر در سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید و قطعه دوم به طول ۴۳ کیلومتر که در پایان سال ۹۲ به بهره‌برداری رسیده است . 
 
مظفری با اشاره به دلسوزی مسئولان برای به پایان رسیدن این طرح، ادامه داد: قطعه سوم نیز به طول ۴۳ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن سال گذشته همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر به بهره‌برداری رسید و ۲۳ کیلومتر باقی مانده توسط دو پیمانکار در دست اجراست.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر شش کیلومتر آن توسط یک پیمانکار و با پیشرفت حدود ۹۵ درصدی  و ۱۷ کیلومتر باقی مانده توسط پیمانکار دیگر و با پیشرفتی حدود  ۸۰ درصدی در دست ساخت است که زیرسازی و بخش اعظم روسازی آن انجام شده و تنها قسمتی از روکش آسفالت و تابلو و علایم و حفاظ جانبی آن باقی مانده است . 
 
  این مسئول ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال بخشی از ۲۳ کیلومتر باقی مانده مسیر، زیر بار ترافیک برود و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به طول کامل به بهره‌برداری برسد . 
 
  وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در این طرح باقی مانده است و برای اتمام آن نیز بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار مازاد بر مطالبات مذکور نیاز داریم . 
 
مظفری در پایان ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این طرح، بخشی زیادی از مشکلات ترافیک و حوادث جاده‌ای این منطقه مرتفع شود.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..