معتادان متجاهر غربالگری و درمان می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان یزد از راه اندازی دادگاه درمان مدار برای درمان معتادین متجاهر در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی  در دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یکی از عوامل گرایش به اعتیاد را مسائل روحی روانی دانست و اظهار داشت: با راه اندازی دادگاه درمان مدار اعتیاد در استان معتادین متجاهر نیز غربالگری و درمان می‌شوند.

 
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در تنش‌های اجتماعی ردپای افزایش مواد مخدر را می‌توان مشاهده کرد خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه اندازی دادگاه درمان مدار بتوانیم این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه در اینکه فردی به مواد مخدر روی می‌آورد عوامل بسیاری نقش دارند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل را می‌توان عدم آموزش مهارت‌های زندگی اشاره کرد.
 
عفتی با بیان اینکه محصول نظام آموزشی ما فرزندانی خلاق، توانمند، دارای مهارت و کارآفرین نیست ادامه داد: روش‌های آموزشی منجر به خلاقیت، توانمندی و کارآفرینی نمی‌شود که به نوعی یک چالش بزرگ است که باید نسبت به آن نیز توجه شود تا در آینده با چنین مشکلاتی روبه رو نشویم.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: "برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی و آگاه‌سازی " و "درمان و باز توانی " دو سطح اقدامات پیشگیرانه در اداره کل بهزیستی است.
 
وی افزود: یکی از اثرگذار ترین اقدامات توانمندسازی بیماران معتاد است که به این واسطه فرد معتاد، با آسودگی بیشتر به مسیر عادی زندگی باز می‌گردد و راهی می‌شود که از بازگشت مجدد او به سمت و سوی مواد مخدر جلوگیری کند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..