معاون استاندار:

مدیران اقتصادی از گفتمان واحد در یزد برای رشد سرمایه گذاری استفاده کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: مدیران اقتصادی با استفاده از گفتمان واحد موجود در استان در ایجاد فرصت سرمایه گذاری ورود کرده و برای شناسایی ظرفیت های بدون استفاده ای که در اختیار برخی سرمایه گذاران باقی مانده اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند روز دوشنبه در نشست تخصصی ستاد سرمایه گذاری استان با تشریح فعالیت های انجام شده در بخش سرمایه گذاری و گزارش های تهیه شده برای رقابت پذیری و توسعه سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: پیشتر مجموعه ای برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری تدوین شده بود که امسال بروزرسانی شده است.

وی افزود: باید بررسی شود که این استان در فضای رقابت پذیری در چه مرحله ای قرار دارد به همین دلیل در قالب طرح بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری، دستگاهها در مرحله اول باید با خوداظهاری ، این وضعیت را اعلام کنند.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: این استان از نظر وسعت، ظرفیت و جمعیت و نیروی انسانی ، دارای ظرفیت های بالایی است از این رو مدیران دستگاه‌های اقتصادی شخصاً باید در راستای فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر یزد پای‌کار باشند تا از ۱۰۰درصد ظرفیت دستگاه استفاده شود.
زینی وند با تأکید بر لزوم استفاده از فضای همدلی و گفتمان واحد موجود برای توسعه استان یزد اظهار امیدواری کرد تا سال آینده به یک دوره طلایی در تحول شهر تبدیل و گام‌های اساسی در این خصوص برداشته شود.
وی ادامه داد: باید در سال آینده این ظرفیت‌ها در استان یزد به‌صورت کامل شناسایی و وارد فاز سرمایه‌گذاری و تولید شوند تا در این راستا علاوه بر اتمام طرحهای نیمه‌تمام از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به کمال استفاده شود.
این مسئول در عین حال شناسایی ظرفیت‌های معطل‌مانده و به فعلیت رساندن آنها را خواستار شد و گفت: این کار کمکی برای اشتغال استان است و یزد که هم اکنون نیز جزء استان‌های اشتغال پذیر است باید موفق تر از همیشه باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان با تأکید بر لزوم استفاده مدیران از یک تیم قوی در فعالیت ها افزود: استان یزد نیروی انسانی قوی و متخصص در کنار بخش خصوصی حرفه ای و صاحب نظر در سطح کشور دارد که باید از این توان استفاده کرد.
زینی وند ادامه داد: در راستای توسعه و رشد اقتصادی ، فرهنگ‌سازی برای برندسازی برخی از محصولات استان یزد به‌عنوان محصول برتر دنیا نیز ضروری است چون برندها در سطح جهان در عرصه اقتصادی در حال یکته‌تازی هستند.
در ادامه این جلسه مدیرکل بازرسی استان یزد هم با بیان اینکه اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران جزء دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، گفت: از سرمایه گذاران واقعی حمایت و با سوء استفاده کنندگان از سرمایه های بیت المال برخورد جدی خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر طالبی افزود: برای اینکه وضعیت اقتصادی دستگاه‌های نظارتی بهبود پیدا کند یک بستر آرام، امن و مطمئن لازم دارند که و این امر مستلزم سلامت دستگاه‌های اداری و پاک بودن دستگاه‌های متولی است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم حمایت از سرمایه‌گذاری، رقابت‌پذیری و تولید بهینه اقتصادی اتفاق بیافتد، باید حمایت در یک زمینه و بستر امن مناسب ، همراه با اطلاعات هماهنگ، عدالت اجتماعی ،شفافیت و عدالت در پرداخت تسهیلات بانکی و مالیات باشد.
مدیرکل بازرسی استان یزد تصریح کرد: چنانچه بستر مناسب، امن و آرامی در سرمایه‌گذاری نباشد هر مقدار هم پول تزریق شود، جزء ناکامی و پخش شدن پول و بازخواست چند مدیر و کارمند نتیجه ای نخواهد داشت.
طالبی بابیان اینکه بعضی از افراد چه در دستگاه‌های دولتی و چه در بخش خصوصی به دنبال فرصت‌طلبی، زیاده‌طلبی و دور زدن قانون هستند، ادامه داد: به همین دلسل سازمان بازرسی و سایر دستگاهها نظارتی به صورت جدی در این خصوص نظارت خواهند کرد البته در مباحث اقتصادی از مسئولان و مدیران اقتصادی مشورت گرفته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال با تشخیص حق و باطل ، از سرمایه گذاری واقعی بانعطاف پذیری در قوانین حمایت جدی خواهیم کرد.
* شهردار : یزد، برند شهری ندارد 
در ادامه این جلسه شهردار یزد با اشاره به اینکه در استان یزد برندسازی خاصی صورت نگرفته است، گفت: استان یزد برند شهری ندارد و ضروری است تا شهرداران استان به دنبال برند سازی باشند.
مهدی جمالی‌نژاد مهمترین بحث در برندسازی را ایجاد تصویر و ادراک از شهر عنوان کرد و افزود: این کار بسیار می‌تواند اثرگذار باشد و در شهر یزد با توجه به این راهبردها و شرایط، نیازمندی‌های متعددی دیده شده و خوشبختانه محورهای توسعه استان و شهرها مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: رفاقت برای رسیدن به برنامه هماهنگ شهری برای برندسازی در حوزه های تجاری ، گردشگری و جذب گردشگر در استان ضروری است و باید زیرمجموعه برنامه ریزی استان در این خصوص هماهنگ عمل کنند.
در این جلسه گزارشی درباره طراحی شاخص های رقابت پذیری و تعیین تکلیف دستگاههای مرتبط با ارکان رقابت پذیری در استان ارائه شد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..