استاندار:

مشکلات مسکن فرهنگیان یزد، بررسی می شود

استاندار یزد از تشکیل کمیته ای برای ارزیابی وضعیت مسکن فرهنگیان این استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته، موضوع، بررسی و برای رفع مشکلات آن اقدام می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی روز دوشنبه در حاشیه یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که در بافق برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در همه ادوار انقلاب، پشتیبان نظام بوده است گفت: ریشه همه تعالی ها و توسعه در کشور نهاد تعلیم و تربیت است .

استاندار یزد بر تقویت و اعزام تورهای علمی معلمان نخبه به شهرستان ها نیز تاکید کرد و گفت: حضور فرهیختگان علمی و نخبگان در این تورها موجب مهارت آموزی دانش آموزان و ارتقا سطح علمی و اندیشه آنها می شود.
وی تجلیل از استعدادهای برتر،نخبگان علمی کنکور و جشنواره خوارزمی در ۲۴اسفندماه جاری را یاد آور و بیان کرد: این جشنواره با عنوان جشنواره 'افتخار ۲۴'، به منظور برتری استان یزد طی ۲۴ سال متوالی در کنکور سراسری در مرکز استان برگزار می شود.
وی به ۱۲ اردیبهشت هم اشاره و خاطرنشان کرد: گرامیداشت روز معلم در سال ۹۷ باید با شکوه و در شان معلمان و بهتر از سالهای قبل برگزار شود.
زمانی قمی، همچنین شمار گردشگران یزد را با توجه به ثبت جهانی این شهر رو به افزایش خواند و تاکید کرد: در رابطه با اسکان مسافران نوروزی برنامه ریزی شده و مدارس سطح استان یزد آماده استقرار و اسکان میهمانان در ایام نوروز هستند.
در این نشت همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد و مدیران این نهاد به طور جداگانه مسایل و مشکلات حوزه تصدی خود را عنوان کردند وزامامی قمی برای رفع موارد مطرح شده قول مساعدت و پیگیری داد.
کمبود فضای آموزشی، مشارکت بیشتر خیران مدرسه ساز، پیشگیری از روند رو به افزایش اجاره بهای مدارس موقوفه و فروش ساختمان مدارس بدون استفاده در روستاها از مهمترین مواردی بود که در یازدهمین نشست آموزش و پروش در بافق مطرح شد.
بیش از هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز بافقی در ۹۰ مدرسه شهرستان به تحصیل اشتغال دارند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..