ترویج نشاط اجتماعی با فعال کردن مساجد امکان‌پذیر است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه مساجد در زمینه برگزاری جشن در اعیاد فعال‌تر باشند گفت: نشاط اجتماعی با فعال کردن مساجد امکان‌پذیر است.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جلسه نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در یزد با اشاره به اینکه در ایام نوروز مناسبت‌هایی مثل میلاد نور و مراسم معنوی اعتکاف باید به نحوی از این فرصت‌ها باید به خوبی استفاده کرد اظهار داشت: در ایام غدیر حدیث ثقلین که اعتراضی به دیگران نیست و اهل تسنن که بارها آن را بیان کردند و مشکلی هم با آن ندارد به درستی پرداخته شود به نوعی می‌تواند معرفی شیعه هم باشد.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این حدیث به صورت خلاصه ترجمه و فشرده تهیه و در ایام غدیر آن را در بین مردم توزیع کنیم و با انتشار در رسانه‌ها، صدا و سیما و نشریات روی آن کار شود زیرا تعرضی به کسی ندارد و گفته آن هم از حضرت محمد(ص) است.
 
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد با بیان اینکه حدیث ثقلین یکی از حدیث‌های جامع و کامل است افزود: در ابتدای آن هم می‌توانیم از آیات قرآن با مضمون‌هایی مثل "از فرموده پیامبر سرپیچی نکنیم" یا "از گفته‌های پیامبر اطاعت کنیم" استفاده کنیم بسیار تأثیرگذاری بالایی دارد.
 
امام جمعه یزد بیان کرد: در یزد مسائل عزاداری خوب عمل می‌شود اما در اعیاد که مربوط به ائمه اطهار است آن‌طور که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود و مساجد در ایام میلاد ائمه هیچ برنامه‌ای ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه اگر نشاط اجتماعی می‌خواهیم که منحصر به عده خاص و همراه با گناه نباشد باید مساجد و حسینیه‌ها را فعال کنیم اظهار داشت: در این زمینه می‌توانیم از مسئولان هیئات مذهبی در استان بخواهیم که در زمان میلاد ائمه اطهار (ع) با جمع کردن اعضای هیئت خود به شادی بپردازند و در این بین با پخش کردن شیرینی و شربت در بین مردم، شادی را در جامعه و سطح شهر گسترش دهند.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های عمومی در مساجد، پارک‌ها و مجامع عمومی از دیگر راه‌های ایجاد نشاط اجتماعی است گفت: این برنامه‌ها ساماندهی شود و کسانی به اجرای برنامه بپردازند که هم شاد، تأثیرگذار و بدون گناه باشد و مسائل روز مثل فضای مجازی، خانواده و غیره برای مردم بیان شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به لزوم ایجاد چند پارک بانوان در سطح شهر یزد اشاره و اظهار داشت: می‌توان با ایجاد این گونه مکان‌های امن و ایمن برای بانوان، به نوعی نشاط اجتماعی را در بین خانواده حفظ کنیم.
 
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد در پایان تأکید کرد: برگزاری جشن در ایام و در مکان‌های مختلف نباید به شکلی باشد که برند و نام دارالعباده یزد خدشه‌دار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..