بیش از ۲۱ هزار نفر سال گذشته در مراسم اعتکاف شرکت کردند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۱ هزار نفر در مراسم اعتکاف در یزد شرکت کردند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی  در نشست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر یزد که با حضور آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به اینکه از روز ولادت امام جواد(ع) تا میلاد حضرت علی(ع) به عنوان ایام میلادنور نام گذاری شده اظهار داشت: برای این ایام که از ۸ الی ۱۱ فروردین است توسط بنیاد ملی غدیر برنامه‌هایی برای استان‌ها تهیه، تنظیم و ارسال کردند.

 
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر یزد ادامه داد: دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در این جهت سهم بیشتری دارند تا کار به صورت مناسب و با همکاری خوبی برگزار شود.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه این برنامه‌ها دارای اهداف و برنامه‌های پیشنهادی برای استان‌ها است گفت: با توجه به برنامه‌های متناسب با فرهنگ بومی استان یزد تنظیم و اجرا کنیم.
 
وی با بیان اینکه همیشه نیازمند این مسئله هستیم که معصومین(ع) را به عنوان الگوهای زندگی بشریت به نسل جوان و جدید تبیین کنیم افزود: این یک امر مسلم برای همیشه ادوار حیات بشریت لازم و ضروری است و باید به خوبی این کار انجام گیرد.
 
حسینی کوهستانی به اینکه یکی از پیشنهادهایی که از مرکز برای استان یزد در نظر گرفتند برگزاری جشن‌های میلاد نور است اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این برنامه‌ها کم و بیش در بین مردم برگزار می‌شود البته باید با هدایت و راهنمایی بیشتر، این جشن‌ها را به سمت سویی ببریم که در مساجد و مراکز فرهنگی اجرا شود.
 
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر یزد برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی مرکز بنیاد بین المللی غدیر عنوان و اضافه کرد: کتاب‌های بسیاری از زندگانی ائمه معصومین(ع) نوشته شده که باید با همفکری اعضا کتاب مناسبی برای مسابقه در استان انتخاب شود.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: کمک و توجه به افراد تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه‌های پیشنهادی ایام میلاد نور است که می‌توان با همکاری سازمان کمیته امداد کمک‌های مورد نیاز را به دست نیازمندان و فقرا رساند.
 
وی افزود: هماهنگی با ادارات صدا و سیما برای تهیه و تولید برنامه‌های معرفتی و انعکاس اخباری که در این ایام و همچنین نصب بنرها، تابلوها و تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهر در ارتباط با ۱۳ رجب میلاد حضرت علی(ع) و همچنین چند روز ایام میلاد نور توسط شهرداری می‌تواند از فعالیت‌های مؤثر در این چند روز باشد.
 
حسینی کوهستانی با اشاره به همزمانی مراسم معنوی اعتکاف با روزهای تعطیل عید نوروز گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۱ هزار نفر در این مراسم معنوی در استان یزد شرکت کردند که استقبال چشمگیری بود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..