یک مقام قضایی:

مدیریت منابع آب نیاز به همراهی مردم و مسئولان دارد

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: کمبود منابع آب، کاهش نزولات آسمانی و ضرورت دقت در مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب، مسئله‌ای است که باید با همکاری و همراهی مردم و مسئولان انجام گیرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» افزود: تدبیر در مصرف آب و فرهنگ‌سازی در این زمینه از مهمترین ارکان غلبه بر بحران کم آبی است . 

 
وی بیشترین مصرف آب در کشور را مصرف در بخش کشاورزی اعلام و بیان کرد: در شرایط کنونی، تغییر در شیوه‌های آبیاری، حرکت به سمت مکانیزه و مدرن کردن آبیاری و بهینه مصرف کردن ذخایر آبی اجتناب‌ناپذیر است . 
 
این مقام قضایی بر شناسایی و برخورد با چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت‌های غیر قانونی آب تأکید کرد و گفت: در راستای صیانت از حقوق عمومی و بیت‌المال باید از هرگونه قانون شکنی و تجاوز به منابع آبی جلوگیری شود.
 
رییس کل دادگستری استان با اشاره به ایام عید و تعطیلی ادارات، اظهار کرد: کشیک‌های نوروزی از مجموعه قضایی و مجموعه‌های متولی در امور اراضی اجازه هیچگونه تعدی و تجاوزی را به افراد سودجو و فرصت طلب نخواهند داد . 
 
وی الزام دقیق بر حقوق بیت المال و حقوق خصوصی افراد را ضروری دانست و بیان کرد: در راستای صیانت از اموال عمومی و حقوق بیت‌المال باید به مالکیت‌های خُرد و خصوصی افراد نیز به جای خود دقت شده و حقوق آحاد جامعه رعایت شود.
 
حبیبی ابراز کرد: نباید اجازه داد برخی سوء مدیریت‌ها یا اختلاف‌نظرها، تبعات اجتماعی برای جامعه ایجاد کند یا به اتحاد ملی و همبستگی مردم لطمه وارد کند . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..