واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار در یزد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان از واکسیناسیون بیش از چهار هزار قلاده سگ صاحب‌دار بر علیه بیماری هاری در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمد عبدالحسین زاده» در مورد این خبر تصریح کرد: بیماری هاری، یک بیماری ویروسی خطرناک و مشترک است که حیواناتی از قبیل سگ، شغال و گرگ منبع اصلی انتقال این بیماری به انسان از طریق گزش و ایجاد جراحت هستند.

 
وی افزود: بیماری هاری در سگ با گوشه‌گیری و ترس یا تهاجم، بی‌قراری، ریزش بزاق و گاز گرفتن اشیاء تظاهر می‌یابد . 
 
این مسئول خاطرنشان کرد: بهترین اقدام در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار بر علیه بیماری هاری است تا از انتقال آن به انسان و دام جلوگیری به عمل آید . 
 
عبدالحسین زاده در پایان به صاحبان سگ‌های گله و نگهبان توصیه کرد: در صورت نگهداری از سگ، حتما دقت داشته باشند که حیوان مذکور طبق برنامه مشخص، واکسن هاری را سالیانه دریافت کند.
 
وی همچنین افزود: اشخاص از تماس با حیوانات مشکوک به علائم هاری اجتناب کرده و در صورت گاز گرفته شدن یا خراش بدن با چنگال سگ، گربه، روباه، شغال و گرگ به سرعت و به مدت ۲۰ دقیقه محل گزیدگی را با آب و صابون شستشو کرده و بدون اتلاف وقت جهت شروع برنامه واکسیناسیون به درمانگاه مراجعه کنند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..