باغ‌شهر مهریز در انتظار استقبال از میهمانان نوروزی

فرماندار شهرستان مهریز از آمادگی این شهرستان جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز «سید محمد رستگاری» گفت: مهریز از پتانسیل‌های بالقوه‌ای در گردشگری برخوردار است که از جمله می‌توان به منطقه نمونه گردشگری سریزد که سرشار و غنی از جاذبه های متعدد و تاریخی است، همچنین منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با گونه‌های نادر جانوری، قلعه و سنگ‌نگاره‌های ارنان مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد و کاروانسرای زین الدین تنها کاروانسرای مدور ایران، اشاره کرد.

 
وی همچنین در این باره به باغ جهانی پهلوانپور با قدمت زندیه و قنات ۷۰۰ ساله جاری در آن، درختان کهنسال چنار تنگ‌چنار و سرو منگاباد، کوه ریگ و چشمه فصلی غربالبیز، مجموعه‌های تاریخی منگاباد، مهرپادین، باغ بهار، پیرنارکی، غارهای طبیعی، قلعه‌ای تاریخی و باغ‌های سرسبز و بهم پیوسته شهرستان نیز اشاره کرد . 
 
  رستگاری افزود: این شهرستان همچنین از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که دشت ریواس، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی، روستاهای سرسبز مانند منشاد، بنادک سادات و تنگ چنار و نیز غارهای موجود در شهرستان ، همگی مجموعه‌ای ارزشمند و متنوع از سرمایه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‎‎شوند.
 
وی با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی، از آماده‌سازی محوطه‌های ثبت جهانی و ملی جهت مهمانان نوروزی، برپایی سفره هفت سین، اجرای نمایش عمو نوروز، معرفی جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی شهرستان مهریز با پخش بروشور و ویژه‌نامه، در همین راستا خبر داد.
 
فرماندار مهریز از دیگر برنامه‌های نوروزی این شهرستان به  برپایی غرفه‌های نقاشی، اوریگامی و قصه‌گویی برای کودکان با حضور مربی، نمایشگاه گیاهان دارویی و غذاهای سنتی، برپایی نمایشگاه عکس از اماکن تاریخی استان یزد، برپایی غرفه‌های صنایع دستی با اجرای زنده، پخت نان و غذای سنتی نیز اشاره کرد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..