مجری سرشناس یزدی:

هنر اجرا فاقد متولی است

یکی از مجریان سرشناس استان یزد از محرومیت حوزه اجرا از داشتن متولی گلایه کرد و گفت: لازمه داشتن صنف در این حوزه نظارت و حمایت است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس گلرسان»  با اشاره به محرومیت مجریان استان از داشتن انجمن یا صنفی ویژه، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما هیچ کدام تولیت انجمنی ویژه مجریان در یزد را تقبل نمی‌کنند و مجریان برخلاف دیگر فعالان حوزه هنر از جمله بازیگران تئاتر و سینما، گویندگان، خوانندگان و دیگر بخش‌ها، بی‌بهره از داشتن متولی خاصی هستند و همین موضوع نیز باعث شده که هر فردی بدون مجوز به اجرا بپردازد.

 
وی لازمه داشتن صنف در این حوزه را نظارت و البته حمایت از فعالیت مجریان خواند و این دو مهم را با توجه به ارتباط خوب و تاثیرگذاری بالای مجریان با مخاطبان بسیار حائز اهمیت دانست.
 
این مجری صحنه و تلویزیون با اشاره به آغاز فعالیت خود در صدا و سیما از دوره دوم راهنمایی،  اظهار کرد: این فعالیت ابتدا با بازیگری در فیلم «خاطره یک روز» شکل گرفت و هر چند همواره مورد سرزنش خانواده بودم، ولی به خاطر این بازی به تهران نیز دعوت شدم . 
 
وی ادامه داد: همیشه به دنبال پیشرفت بودم در صورتی که به جز اساتیدم هیچ مشوقی نداشتم ولی همواره تلاش می‌کردم تا خودم را نشان دهم لذا در همه شاخه‌های مرتبط فعالیت کردم ولی با این وجود نیز سعی کردم از این شاخه به آن شاخه نپرم . 
 
گلرسان در این باره خاطرنشان کرد: در سال ۷۴ به دلیل ارائه ایده و طرحی به رادیو یزد به آنجا دعوت و مشغول به کار شدم و  پس از دریافت عنوان بازیگر برتر تئاتر کشور، ناخواسته به عرصه‌های تهیه‌کنندگی و فیلم‌سازی راه یافتم و توانستم در آن دوران تله فیلم‌های «پنجمین نفر» و «رویا» را تهیه کنم . 
 
وی تهیه دو مستند فاخر «شگفت اشکفت» و «شهید صدوقی» را نیز از دیگر فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی ذکر و اضافه می‌کند: تولید سریال عروسکی «باغ بنفشه» و «خانه میراثی» از دیگر فعالیت‌هایم در این حوزه بوده است . 
 
این مجری در رابطه با فعالیت‌های خود در عرصه اجرا نیز بیان کرد: اجرا در برنامه‌های «برنا» پخش از شبکه سه سیما، «زنگ صبح» که اجرای مشترک با «شهاب حسینی» بود و ویژه برنامه «رایحه» برای ایام رمضان برای شبکه دو سیما از جمله فعالیت‌های بنده در حوزه‌ی مجری‌گری بوده است.
 
وی از دیگر فعالیت‌های خود به آموزش و تدریس در عرصه‌های گویندگی و سخنوری و اجرا اشاره کرد.
 
گلرسان پایه‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه امید را از مهمترین فعالیت‌های خود عنوان کرد و گفت: این جشنواره که در رابطه با بلایای طبیعی و حوادث برای اولین بار در کشور و حتی دنیا برگزار شد، در عین بی‌توجهی برخی از مسئولین توانست به عنوان یکی از جشنواره‌های دائمی کشور به ثبت برسد و علاوه بر آن یکی از تاثیرگذارتن جشنواره هایی بود که با حضور ۷۰۰ کارگردان از سراسر کشور برگزار شد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..