باشگاه داری یکی از مشکلات اصلی ورزش کشور است

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه و گسترش هندبال توجه به بحث آموزش است گفت: باشگاه داری یکی از مشکلات اصلی ورزش کشور است.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا رحیمی امروز در مجمع سالیانه هیئت هندبال استان یزد باشگاه داری یکی از مسائل و مشکلات اصلی ورزش کشور عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما تعریف درستی از باشگاه وجود ندارد چون نسبت به آن توجه خاصی نمی‌شود.

 
رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید مشاهده کنید که ورزشکاری در باشگاه رشد نکرده باشد و این نشان از اهمیت باشگاه و باشگاه داری است.
 
وی با بیان اینکه در این سال‌ها ورزش هندبال در کشور با افت روبه‌رو بوده است خاطرنشان کرد: امسال با اتفاقاتی در این زمینه ورزشی در کشور مواجه شدیم که زیاد خوش آیند نبود.
 
رحیمی افزود: تیم ملی هندبال در دو تورنمنت مهم، یکی در بازی‌های قهرمانی آسیا و دیگری انتخابی جام جهانی عملکرد مناسبی نداشت که مقصر اصلی این ناکامی‌ها را خودم می‌دانم.
 
رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ تیم ملی هندبال در مسابقات آسیایی به مسابقه می‌پردازد گفت: امیدواریم با درس گرفتن از اشتباهات گذشته بتوانیم ناکامی قبل را جبران و به فراموشی بسپاریم.
 
وی با تأکید بر اینکه استان یزد مستعدین بسیاری در ورزش هندبال دارد تصریح کرد: اگر به این استعدادها و پتانسیل به خوبی رسیدگی و به آن‌ها بها داده شود بدون شک در سال‌های آینده، استان یزد حرف‌های بسیاری برای گفتن در رشته ورزشی هندبال دارد.
 
رحیمی یکی از ارکان توسعه و گسترش هندبال، آموزش دانست و عنوان کرد: با توجه به درخواست هیئت هندبال استان یزد، این آمادگی وجود دارد تا دوره‌های مربیگری و داوری و تربیت نیروی مجرب و جوان را با استفاده از مربیان و افراد باتجربه در یزد برگزار کنیم.
 
مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه در استان یزد زمینه توسعه هندبال وجود دارد گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود هندبال سالنی و ساحلی هر دو می‌تواند رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته و در مسابقات کشوری و بین المللی بدرخشند.
 
وی توجه به رده‌های سنی پایه و استعدادیابی از مهمترین عوامل موفقیت در عرصه‌های مختلف بخصوص رشته ورزشی هندبال عنوان کرد و افزود: نقش آموزش و پرورش در این بین غیرقابل انکار است که باید با تعامل و همکاری هیئت هندبال و آموزش و پرورش در مسیر گام برداشت.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..