۳۶ سمن در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد فعالیت می‌کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد از فعالیت ۳۶ سمن در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمصطفی کرباسی میبدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد که در سالن حمیدیا استاندار یزد برگزار شد با اشاره به اینکه این شورا برنامه‌های مختلفی را برای ایام نوروز در نظر گرفته است اظهار داشت: جمع آوری معتادان متهاجر، چاپ و توزیع تراکت‌های آموزشی و اطلاع رسانی و بازپخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد از جمله پیشنهادات اعضای محترم شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد برای ایام نوروز ۹۷ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد به فعالیت خوب سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر در استان یزد اشاره کرد و گفت:۳۶ سمن در این زمینه در استان یزد در حال فعالیتند که از این تعداد ۲۴ سمن در زمینه پیشگیری و ۱۲ سمن در عرصه مبارزه مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی استان یکسری برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار خود دارند، اما متأسفانه ما از اجرای این گونه برنامه‌ها اطلاعی نداریم.

کرباسی میبدی افزود: با توجه به اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر و همه دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند اگر بشود که این دستگاه‌ها فعالیت‌هایشان را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم با یک برنامه منسجم و همراه تلاش کنیم مطمئناً اثرگذاری بیشتری دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند اضافه کرد: با برگزاری برنامه‌های منسجم در امر مبارزه با مواد مخدر می‌توان در زمینه انتقال زمینه‌های فکری بهتر عمل کرد و در نهایت هم نتیجه بهتری گرفت.

در ادامه این مصطفی سالاری با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، در سه محور فعالیت خود را پیگیری می‌کند گفت: مقابله، درمان و پیشگیری سه مرحله اصلی است که در این شورا پیگیری می‌شود.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه اکثر برنامه‌ها با رویکرد آموزشی تهیه شده است افزود: کانون‌های مد ما خانواده، محیط‌های آموزشی، محلات، محیط‌های کار و رسانه‌ها هستند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..