تحلیل «سه بیلبورد» در حوزه هنری یزد

فیلم سینمایی «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در حوزه هنری استان اکران و تحلیل شد .

به گزارش یزدی نیوزسی و سومین جلسه از سلسله نشست‌های‌ پخش و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان در حوزه هنری یزد به فیلم سینمایی «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» ساخته مارتین مک دونا اختصاص داشت .

 
«سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» در ژانر درام به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مارتین مک دونا از فیلمهای پرافتخار سال ۲۰۱۷ و حائز جوایز جشنواره‌های مختلف از جمله گلدن گلوب و بفتا، از آن دسته آثاری است که در سینمای پر زرق و برق هالیوود کم ساخته می‌شود .
 
«احمد پهلوانیان» مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در این نشست با اشاره به ویژگی‌های این اثر گفت: «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» فیلمی با مضمون عدالتخواهی است که منجر به بروز احساس خشم ساکنان شهر می‌شود به نوعی که در صحنه آزمایش، قهرمان نیز خشمگین شده و با آتش کشیدن پاسگاه پلیس از عدالتخواهی تهی می‌شود .
 
وی افزود: دقیقا با این اتفاق هر فرآیند اجتماعی تنها در چارچوب خود معنا می‌یابد و چنانچه از چارچوب خارج شود از خود تهی خواهد شد و بدینگونه مرزهای مفاهیم اجتماعی معنا یافته و قابل احترام می‌شود چنان‌که قهرمان فیلم نیز در پایان، مطمئن به انجام اجرای عدالت به صورت فردی نیست، چرا که ممکن است بر اساس تمی که در فیلم تعبیه شده دچار اشتباه شود و بر این اساس با فیلمی در راستای رفتار مدنی شهروندان مواجه هستیم که بسیار آموزنده است .
 
فرانسیس مک‌دورمند در این فیلم، در نقش مادری غمزده در یک شهر کوچک، تفکر «مک دونا» در ارتباط با خشم، فقدان و جنگ جنسیت‌ها را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد. او بعد از مرگ دلخراش دخترش و بعد از ناامید شدن از پیگیری‌های قانونی، سه بیلبورد بزرگ نصب می‌کند تا بتواند از رسانه به مثابه قدرت، توجهات را به اتفاقی که برای دخترش افتاده، جلب کند .
 
گفتنی است؛ نشست هفتگی اکران و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..