پویش خرید کالای ایرانی در استان یزد راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از راه‌اندازی پویش خرید کالای ایرانی برای حمایت از تولیدات ملی در استان خبر داد و گفت: این حرکت به ابتکار و حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و با شعار « خرید کالای ایرانی، اشتغال فرزندان ایرانی» برنامه ریزی شد.

به گزارش یزدی نیوزسید مسعود عظیمی افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، پویش خرید کالای ایرانی راه اندازی شد، امیدواریم با این اقدام زمینه افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات فراهم شود.

وی بیان کرد: با خرید کالای ایرانی علاوه بر رونق واحد‌های تولیدی، از کارگرانی که شغل آن‌ها به دلیل رکود صنایع تهدید می‌شود، حمایت خواهد شد.
عظیمی با دعوت از مسئولان برای پیوستن و حمایت از این حرکت افزود: تشویق به خرید کالای ایرانی و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشی در میان مردم از اهداف اصلی پویش است.
وی با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان در ایجاد اطمینان در جامعه، گفت: مدیران واحدهای صنعتی نیز برای جلب رضایت مردم، تولید با کیفیت و بر اساس سلیقه بازار تولید و عرضه کنند.
هم اکنون ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است که در بخش های فلزی، شیمیایی، نساجی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت دارند. 
وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان هم اکنون ۶هزار و ۶۲۲هکتار است. 
زمینه فعالیت ۹۲ درصد صنایع استان در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی و ۴۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود. 
تاکنون ۹۴۲ واحد در شهرک صنعتی استان به بهره برداری رسید که ۲۲ هزار و ۱۴۷ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند. 
در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..