شب فرهنگ و اقتصاد یزد برگزار شد

نخستین شب فرهنگ و اقتصاد یزد،با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، شماری از مدیران فرهنگی و اقتصادی، اساتید دانشگاه و نخبگان استان در فرهنگسرای شهرداری این شهر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزعضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در این نشست که با موضوع مکتب اقتصادی یزدی‌ها برگزار شد، گفت: یزدی ها در طول تاریخ در اقتصاد و فرهنگ در ایران همواره الگو یوده اند و نقش بی نظیری در تحولات فرهنگی و اقتصادی کشور داشته اند.

احمد روستا افزود: سخت کوشی ، دوراندیشی ، درستگاری و پرکاری ، بردباری ، اخلاص ، آینده نگری و خوشنامی از جمله ویژگی های یزدی ها بوده که در سایه آن به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.
همچنین فریدون شیرین کام، محقق و نویسنده برجسته کشور به فرهنگ کارآفرینی یزدی‌ها و نقش موثر آنها در تجارت و بازرگانی در ایران و جهان اشاره کرد و بر معرفی اقدام های انجام شده به نسل جدید تاکید نمود.
در ادامه عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: نخبگان فرهنگ و اقتصاد یزد حق بزرگی بر گردن کشور دارند چون با فعالیت های موثر خود در طول تاریخ به ایران اسلامی و مردم خدمات زیادی انجام داده اند.
عبدالحسین سامان افزود: افراد شایسته ای در طول تاریخ در دامان یزد و یزدی ها پرورش یافته اند که هرکدام در ایران در فرهنگ و به خصوص اقتصاد بسیار نقش آفرین بوده و اثرات آنها همچنان باقی است .
وی تصریح کرد: فرار مغز ها و سرمایه ها دو آفت بزرگ محسوب می شود که باید ملت ها در کنار دولت های خود همواره قدردان نخبگان و سرمایه های اجتماعی باشند و از وجود آنها در راستای منافع کشور استفاده کنند.
در پایان این همایش از بازرگان فرهنگ دوست (حاج حسین بشارت) تجلیل به عمل آمد.
پس از ثبت بافت تاریخی شهر یزد، تلاش در راستای معرفی هویت فرهنگی و تاریخی این شهر باستانی وجه همت فعالان فرهنگی شهر یزد قرار گرفته است و در این راستا با همکاری جمعی از اهالی فرهنگ و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری یزد سلسله نشست‌های فرهنگی با عنوان شب‌های فرهنگی یزد با حضور صاحب نظران برجسته برگزار می‌شود.

 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..