برترین های همایش بازآفرینی محتوای دینی فضای مجازی در یزد تجلیل شدند

دومین همایش و فراخوان ملی بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی که با موضوع « سبک زندگی دینی و روایت الگوی زن مسلمان در فضای مجازی» در یزد برگزار شد، در مراسمی از خالق 30 اثر برتر این گردهمایی تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور در آیین اختتامیه این همایش با بیان اینکه افزون بر ۳۰ هزار خواهر طلبه در شبکه اجتماعی کوثر فعالیت دارند، گفت: روزانه افزون بر ۱۰ هزار بازدید از برخی وبلاگ های این شبکه انجام می شود که نشان از اثرگذاری مذهبی آن دارد.

علی طائی ‌زاده، با اشاره به همایش قبلی باز آفرینی محتوای دینی در فضای مجازی که شهریور سال ۹۶ در قم برگزار شد، افزود: دومین همایش نیز با محور سبک ‌زندگی دینی و روایتگری زن مسلمان در فضای مجازی با مشارکت مطلوب خواهران طلبه در یزد برگزار شد. 
همچنین رئیس مرکز آموزش و فرهنگ‌ سازی فضای مجازی حوزه ‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: ۳۶ هزار نفر در دومین همایش یادشده ثبت‌ نام کردند که ۴۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافت.
محمد‌تقی جلیلی ‌صفت، با یادآوری برگزاری نخستین گردهمایی بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی که شهریور سال ۹۶ با شرکت ۵۰۰ طلبه در قم برگزار شد، افزود: تولید محتوای بسیار خوب و قابل توجه با موضوع دینی و با نگاه بازآفرینی به محتوای دینی از نکات قابل توجه این دوره از گردهمایی بود.
وی خاطر نشان کرد: وبلاگ نوشت، پست‌ های منتشره در شبکه ‌های اجتماعی و کوتاه نوشت ، از بخش‌ های مختلف این همایش بود.
 
** وبلاگ نویسی ۶۷۱ طلبه زن در یزد
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز از راه اندازی ۶۷۱ وبلاگ توسط خواهران طلبه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۱ وبلاگ فعال است. 
حجت الاسلام محمد کارگر شورکی افزود: تعداد بازدید از این وبلاگها در زمستان امسال نسبت به فصل گذشته (پاییز) هفت برابر شده است. 
در آیین تجلیل از خالقان آثار برتر همایش یادشده ، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان محلی و حوزه های علمیه خواهران کشور حضور داشتند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..