امام جمعه یزد:

حل مشکلات معیشتی مردم، مورد توجه مسوولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حل مشکلات معیشتی مردم در طول سال و در آستانه نوروز باید مورد توجه جدی مسوولان جامعه اسلامی قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر یزد افزود: رسیدگی به نیازها و مشکلات اقتصادی مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه باید محور برنامه ها و فعالیت مسوولان امر در آستانه سال جدید باشد.

وی در ادامه به اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن اشاره و خاطر نشان نمود: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری در گرو اقدام جدی مسوولان و توجه و رسیدگی به تمام اقشار ضعیف جامعه است .
امام جمعه یزد تصریح کرد: ایران اسلامی دارای توانمندی ‌های بسیار خوب داخلی است که باید مسوولان از آنها برای رفع وابستگی ها و کمک به توسعه کشور و حل مشکلات، استفاده درست داشته باشند.
ناصری همچنین به اهمیت ترویج خودباوری در جامعه با فعالیت های فرهنگی ، آموزشی و تبلیغی اشاره و تقویت آن را به عنوان یک وظیفه مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استکبار جهانی در فکر ضربه زدن به فرهنگ اصیل دینی جامعه و ترویج فساد در بین مردم و جوانان است بر هوشیاری مسوولان و خانواده ها تاکید کرد.
ناصری یزدی ، رعایت حجاب و عفاف را در جامعه بسیار ضروری ذکر کرد و تصریح نمود: افراد بدحجاب و بی عفافی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند هم برای خودشان مشکل ساز هستند و هم فساد را در جامعه ترویج و زمینه گناه را فراهم می‌کنند.
وی از متولیان امور فرهنگی ، پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری ها را در جامعه و بین جوانان خواستار شد و افزود: کوتاهی و بی توجهی به موضوع حجاب و عفاف به هیچ وجه در جامعه اسلامی پذیرفته نیست .
ناصری افزود: اقشار مختلف مردم و مسوولان باید به این مهم توجه داشته باشند که برنامه‌ها، جشن‌ها و مراسم هایی که در آستانه سال نو و نوروز برگزار می‌شود به جایگاه برجسته و شناخته‌شده معنوی استان آسیب نزند.
امام‌جمعه یزد همچنین از مسوولان و مردم ، رعایت حفظ دارالعباده بودن یزد در طول سال و نوروز امسال را با انجام برنامه های معنوی و صحیح خواستار شد.
ناصری یزدی با اشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و سخنان تهدید آمیز او قبل از این سفر تصریح کرد: برخورد قاطع مسولان ما با این فرد قطعا اقدامی به‌ جاست و باید بدانند ملت و نظام الهی ما هرگز اجازه دخالت بیگانگان در امور کشور را نمی دهد.
وی همچنین سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تبریک گفت و به تفصیل در فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد فرخنده حضرت امام خمینی (ره) و روز مادر و زن سخنرانی کرد.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..