انسان‌های مسخ شده امروز نتیجه وابستگی به فضای مجازی است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: نتیجه وابستگی به فضای مجازی وجود انسان‌های مسخ در دنیای امروز است.

به گزارش یزدی نیوز احمد پهلوانیان در اختتامیه دومین فراخوان بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی که در سالن فرهنگیان استان یزد برگزار شد با اشاره به اینکه کسانی که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مرتبط درس دین را می‌خوانند عمده فعالیتشان هدایت دین است اظهار داشت: هدایت بهروش‌های نشان دادن راه یا دست گیری افراد صورت می‌گیرد که در علوم مدیریت هم آمده است.

 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد خاطرنشان کرد: آن چیزی که در نگاه نخست به ذهن ما می‌آید این است که رسانه‌ها مطالب را منتشر می‌کنند و داده را پیش روی مخاطب می‌گذارند.
 
پهلوانیان تصریح کرد: هر رسانه جدای از منتقل و منتشر کردن، یک تعریف و تأثیر بر ذهن و جان مخاطب دارد و اصلاً مهم نیست که چه می‌گوید بلکه تأثیر آن را باید روی ذهن مخاطب نگاه کرد.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: وقتی فردی در فضای مجازی محو شود از رحمت خداوند غفلت می‌کند و به مسائل دنیوی روی می‌آورد، این کارکرد رسانه است.
 
وی با بیان اینکه تفکر در فلسفه هم وارد شده که وقتی از یک رسانه خاص استفاده می‌کنید تأثیرات خودش را روی شما دارد افزود: به طور مثال کسانی که کتاب مطالعه می‌کنند ذهنشان عمیق و ناگهان نخبه می‌شوند ولی کسانی که از رسانه‌ها استفاده می‌کنند نخبه نیستند این مسئله نشان می‌دهد که رسانه یک پیام است.
 
پهلوانیان خاطرنشان کرد: انتشار داده‌ها در همه رده‌ها، فضای تعاملی، ارزان، سبک، همراه بودن از ویژگی‌ها فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه در جهان مجازی انسان‌های مسخ شده جهان‌های موازی می‌شوند افزود: در این فضای مسخ شده هر کسی در دنیای درون خودش است و کاری به دیگران ندارد و طبیعتاً انسان‌های موازی همدیگر رانمی فهمند و باهم ارتباط ندارد.
 
وی با تأکید بر اینکه حضور در فضای مجازی بالأخص برای خواهران و برادران طلبه باید هوشمندانه، مؤثر و با علم کامل باشد گفت: مبلغ دین و متولی ساحت مقدس دین نباید هضم در فضای مجازی شود و تسلیم قواعد و قوانین فضای مجازی باشد بلکه باید هوشمندانه و با علم کامل برای تأثیرگذاری روی مخاطبین خود در این عرصه مهم و حساس وارد شود.
 
پهلوانیان با بیان اینکه حضور امروزه استفاده کردن از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ دینی ضروری است اظهار داشت: برای ورود در این عرصه باید جنس و قوانین فضای مجازی را به خوبی بشناسیم و نباید بدون آگاهی وارد شویم تا تأثیرات منفی مثل خودشیفتگی برای انسان داشته باشد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..