گزارش سفر مدیرکل مدیریت بحران استان یزد به مناطق زلزله‌زده کوهبنان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از نزدیک با روند ساخت‌وساز و بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری خسارت‌دیده از زلزله که اکثراً در منطقه طالقانی این شهرستان تخریب‌شده‌اند؛ قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز «هادی هادی نسب» گفت: با توجه به اینکه استان یزد در بحث مدیریت بحران معین استان کرمان است و شهرستان کوه بنان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز این استان قرارگرفته است؛ آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های جهادی و مشارکت در امر ساخت‌وساز واحدهای آسیب‌دیده اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در جلسه مشترک مدیریت بحران و فرمانداری کوهبنان، ظرفیت خوب استان یزد درزمینهٔ ساخت کانکس مطرح گردید و مدیریت بحران آماده همکاری و تهیه و ارسال کانکس برای زلزله‌زدگان است.
هادی نسب همچنین در مورد اقدامات صورت گرفته تا به امروز در این منطقه تاکید کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات جهت بازسازی واحدهای مسکونی اعطا شده است که برای هر واحد مسکونی در شهر ۴۰ میلیون تومان و برای هر واحد مسکونی در روستا مبلغ ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان ساخت: اعتبار بلاعوض برای هر خانوار شهری مبلغ ۶ میلیون تومان و برای هر خانوار روستایی مبلغ ۵ میلیون تومان بوده است. خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله همچنین ۱۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی دریافت کرده‌اند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..