استاندار یزد:

جامعه با مشارکت بانوان،متعادل و منطقی تر اداره خواهدشد

استاندار یزد در نشست مشترک با بانوان شاغل در استانداری که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه اطهر (س) و هفته زن برگزار شد اظهارداشت: جامعه با حضور بانوان متعادل و منطقی تر اداره خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه؛ نشست مشترک استاندار یزد و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بانوان شاغل در استانداری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) ، روز زن و گرامیداشت مقام شامخ برگزار شد.

 «محمود زمانی قمی» در این نشست با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه اطهر (س) و هفته زن و ولادت فرزند برومندشان حضرت امام خمینی (ره)، از خدمات و تلاشهای همه بانوان شاغل در استانداری و سایر دستگاههای اجرایی در استان قدردانی کرد.
استاندار یزد با اشاره به وجود برداشت ها و نگاههای گوناگون در جامعه گفت: رهبران راستین انقلاب اسلامی همواره در پی ساختن جامعه ای متعادل، اخلاقی و منطقی بوده اند و الگوهای آنان نیز در این رابطه مشخص است.
زمانی قمی با بیان این که برخی رویکردها و نگاههای تنگ نظرانه و بیگانه با آرمان های انقلاب اسلامی گاها موانعی را در مسیر رسیدن بانوان به جایگاه حقیقی شان در جامعه ایجاد می کنند افزود: در برخورد با این گونه رویکردها باید با پرهیز از برخورد غیرمنطقی و خشن، به سمت مسیرهای منطقی و واقع گرایانه حرکت کرد و در رسیدن به جایگاه حقیقی زن مسلمان در جامعه و نگاه مترقی به بانوان با تکیه بر اصول اسلامی صبوری داشت.
وی با اشاره به ویژگی ممتاز بانوان ایران اسلامی در عرصه های مدیریتی در حوزه های مختلف اظهار داشت: آنچه مشخص است بانوان در پذیرش مسئولیت ها، پاک دست‌تر، ریزبین تر، علاقه‌مند‌تر، عاطفی‌تر و دلسوزترند و این ویژگی ها در پیشبرد بسیاری از امور کارساز خواهد بود.
استاندار یزد با اشاره به این که هیچ کس منکر نقش برجسته بانوان در کانون گرم خانواده نیست ادامه داد: اما این مسئله نباید به مانعی در برابر مشارکت جامعه بانوان در بیرون از کانون خانواده و نقش آفرینی در عرصه های ختلف اجتماعی بدل شود.
وی با بیان این که جامعه با حضور بانوان متعادل تر و منطقی تر اداره خواهد شد اظهار داشت: جامعه بانوان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه اطهر (س) که اسوه و نمونه اخلاق است، کارآمدی خود در عرصه های اجتماعی به اثبات رسانده است. استاندار یزد با تاکید بر عظمت شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: حتی زنان غیر مسلمان نیز در صورت آشنایی درست و جامع با شخصیت این بانوی بزرگوار، گرد ایشان جمع خواهند شد.
استاندار یزد در پایان بر تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان شاغل و برقراری گفتگوهای بیشتر و سازنده تر در جامعه بانوان تاکید کرد.
در ابتدای این نشست مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری یزد نیز با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته زن و روز مادر، با قدردانی از حمایت های استاندار یزد از جامعه بانوان، هفته زن را فرصتی برای آشنایی بیشتر با سیره و شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره (س) ارزیابی کرد.
«رقیه کرمانیان» نیز با ارائه گزارشی از تعداد بانوان شاغل در استانداری یزد و نهادهای تابعه، خواستار تلاش برای به کارگیری بیشتر بانوان در عرصه های مدیریتی شد.
در ادامه این نشست نیز جمعی از بانوان به بیان دیدگاهها، مسائل و نقطه نظرات خود پرداختند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..