امام جمعه یزد:

رسیدگی به نیازمندان با حفظ کرامت انسانی باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به محرومان و نیازمندان نیست گفت: رسیدگی به امور نیازمندان باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، روز چهارشنبه در آیین جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه 'حاج احمد فلاح' شهر یزد افزود: خدمت به نیازمندان جامعه از نعمت های الهی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به توصیه ائمه اطهار (ع) در کمک به نیازمندان اظهار کرد: فرهنگ همیاری و کمک به دیگران باید بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.
ناصری تصریح کرد: باید همیشه به فکر نیازمندان باشیم و بدانیم کارهای خیر از باقیات الصالحات است.
مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان یزد هم بر ترویج فرهنگ انفاق در جامعه تاکید کرد و گفت:کمک به همنوع در اولویت کاری همگان قرار گیرد .
محسن علیزاده افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار 'جوانه لبخند بکاریم' در ۲ هزار و ۲۲ پایگاه در روزهای ۱۶ تا ۱۸ اسفند در استان برگزار می شود.
وی هدف از برپایی جشن نیکوکاری را حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری بیان کرد و یادآور شد: کمک های جمع آوری شده در واحدهای آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود.
یزدی ها در جشن نیکوکاری سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و کالا به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کردند.
در حال حاضر ۴۱ هزار و ۳۴۴ نفر در قالب ۲۲ هزار و ۸۱۶ خانوار در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ه) هستند.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر آنها دانش آموز هستند که در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..