مدیر کل استاندارد یزد:

دانش آموزان نقش موثری در ترویج فرهنگ استاندارد دارند

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: دانش آموزان و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی، نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد دارند

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جمع دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های شاهد یزد افزود: بر اساس  بند ۶ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام  استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، ترویج استانداردهای ملی ازجمله وظایف این سازمان است. 

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی  همه ما ایجاب می‌کند که استانداردها را جدی بگیریم و در راستای توسعه فرهنگ آن تلاش کنیم و اگر این کار توسط دانش‌آموزان آغاز شود، خود به خود جامعه به حقوق اصلی خود که بهداشت و سلامت و ایمنی و امنیت است، می‌رسد .

این مسئول گفت: توجه دانش‌آموزان به استاندارد و مصرف کالاهای استاندارد ایرانی و گسترش فرهنگ آن در خانواده‌هایتان باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و قطعاً روزی که بخواهید وارد باز کار شوید، ثمره آن را خواهید دید.

وی خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد: اگر با علم وارد عرصه تولید شوید، قطعاً کمبودهایی که امروزه در مصرف کالاهای ایرانی می‌بینید را با بهبود استانداردها می توانید حل کنید و در جهت صادرات آنها گام‌های مهمی بردارید .

ماجدی اردکانی در پایان اظهار کرد: علاقه به مصرف کالاهای خارجی و به ویژه کالاهای قاچاق،  جامعه تحریم زده ما را از ارزش‌های ملی دور می‌کند و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به تاخیر می‌اندازد و مطمئن باشید شما با مصرف کالاهای استاندارد ایرانی و اشاعه آن در خانواده‌هایتان نقش مهمی در بهبود اقتصاد کشور دارید .

گفتنی است؛ در راستای اجرای برنامه‌های ترویجی استاندارد، مدیر کل استاندارد استان یزد به همراه نماینده ستاد اقامه نماز استان در محل نمازخانه دبیرستان پسرانه شاهد یزد حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با دانش‌آموزان، ضمن طرح موضوع انشاء استاندارد، آنان را با ابعاد مختلف استاندارد آشنا کرد و  در انتها نیز به سئوالات تعدادی از آنان پاسخ داد.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..