۱۴۰۷۶۹ میلیارد ریال مانده سپرده‌ یزدی‌ها نزد بانک‌ها/افزایش نرخ بیکاری استان در فصل پاییز

معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گزیده شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در فصل پاییز سالجاری را منتشر کرد.

به گزارش یزدی نیوزبراساس شاخص‌های اعلام شده،شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آذرماه امسال ۱۱۰.۴ بوده که نسبت به آذر ماه سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است . 

 
مانده انواع سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها در پایان آذرماه نیز به مبلغ ۱۴۰۷۶۹ میلیارد ریال رسیده که نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد و ماه مشابه سال قبل ۲۰.۹ درصد افزایش داشته است . 
 
تعداد و ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در فصل پاییز ۹۶ به ترتیب ۱۰۹۶ میلیون سهم و ۳۳۹۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۴۵ و ۱۳.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد . 
 
در فصل پاییز سال ۱۳۹۶ تعداد ازدواج و طلاق ثبت‌شده به ترتیب ۱۱۴۳ و ۴۵۰ رویداد بوده که نسبت به فصل قبل تعداد ازدواج ۵۱.۸ درصد کاهش یافته است . 
 
در فصل پاییز ۱۳۹۶، درآمدهای مالیاتی استان معادل ۱۴۸۹۶۴۶ میلیون ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵۷.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۷.۳ درصد کاهش را نشان می دهد، که سهم مالیات های مستقیم در درآمدهای مالیاتی ۶۲ درصد و سهم مالیات های غیرمستقیم در درآمدهای مالیاتی ۳۸ درصد است.
 
ارزش کل واردات در فصل پاییز ۳۵۰۱۴ هزار دلار و ارزش کل صادرات غیر نفتی ۱۳۱۰۴۱ هزار دلار بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۵.۴ درصد و ۶.۲ درصد افزایش داشته است . 
 
مصرف نیروی برق در فصل پاییز امسال۲۱۶۰۱۵۱ مگاوات ساعت بوده که نسبت به فصل قبل ۳.۶ درصد کاهش و فصل مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش یافته است . 
 
نرخ بیکاری در فصل پاییز ۱۳.۹ درصد بوده در حالی که این شاخص برای فصل تابستان سال ۹۶، ۱۲.۴ درصد محاسبه شده است. همچنین نرخ بیکـاری جوانـان ۲۴- ۱۵ساله در فصل پاییز ۳۶.۱ درصد محاسبه شده است . 
 
تعداد انشعابات جدید نصب شده آب شهری در این فصل ۲۷۹۷ انشعاب بوده که نسبت به فصل قبل ۶.۱ درصد افزایش داشته همچنین حجم کل آب تولیدی استان در فصل پاییز ۲۰۴۱۵ هزار مترمکعب بوده که از این مقدار ۶۸ درصد حجم آب تولیدی انتقالی و ۳۲ درصد حجم آب تولیدی زیرزمینی است.
 
در پایان فصل پاییز میزان مصرف بنزین موتور ۱۳۰ هزار متر مکعب بوده که نسبت به فصل قبل ۷.۸ درصد کاهش و فصل مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش داشته است . 
 
  ضریب نفوذ تلفن ثابت در این فصل ۴۷.۷ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۰۸ درصد بوده است . 
 
مقدار تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ استان نیز در فصل پاییز به ترتیب ۴.۶ و ۱۴.۹ هزار تن بوده که نسبت به فصل قبل مقدار گوشت قرمز ۲.۲ درصد و مقدارگوشت مرغ ۴.۹ درصد افزایش داشته است . 
 
تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان در فصل پاییز ۲۲ هزار و ۴۳۴ نفر و تعداد مشترکان حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی ۲۳ هزار و ۴۲۷ نفر است.
 
تعداد مسافر حمل شده در پروازهای داخلی ۱۷۷ هزار و ۸۵۱ نفر و مسافر حمل‌ شده در پروازهای بین‌المللی ۱۲۱۴ نفر بوده که نسبت به فصل قبل پروازهای داخلی ۹.۳ درصد کاهش و پروازهای بین‌المللی ۸۷.۲ درصد کاهش داشته است.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..