امام جمعه یزد:

حرکت کمیته امداد باید به خودکفایی نیازمندان منجر شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نیازمندان، گفت: حرکت و تلاش کمیته امداد باید به خودکفایی نیازمندان و زنان سرپرست خانوار منجر شود .

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله «محمدرضا ناصری» در دیدار مدیر کل کمیته امداد استان یزد و جمعی از کارکنان این نهاد که هم‌زمان با سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی در جامعه، گفت: کمیته امداد یادگار ارزشمند امام(ره) است و هرروز به اهمیت و عظمت آن افزوده می‌شود . 

 
وی بابیان این که امام(ره) عاشق خدا و خدمت به بندگان خدا بود، افزود: روحیه محرومیت‌زدایی از جمله خصوصیات بارز امام خمینی (ره) بود و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم از اصلی‌ترین دغدغه‌های ایشان بود . 
 
امام‌جمعه یزد ادامه داد: توجه و دلسوزی نسبت به بندگان خدا در امور معنوی و مادی و همچنین رسیدگی و سرکشی به فقرا در مناطق محروم و روستایی از توصیه‌های امام (ره) بود . 
 
وی با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نیازمندان، گفت: حرکت و تلاش کمیته امداد باید به خودکفایی نیازمندان و زنان سرپرست خانوار منجر شود . 
 
آیت‌الله ناصری با بیان این که خدمت به مستضعفان موجب برکت و بقای انقلاب اسلامی است، افزود: برخورد مناسب با نیازمندان و جلب رضایت بندگان خدا و رفع مشکل آنان در سرلوحه کارها قرار داده شود . 
 
«محسن علیزاده» مدیر کل کمیته امداد استان یزد در این دیدار با بیان گزارشی از عملکرد این نهاد، گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند . 
 
وی افزود: تلاش کمیته امداد کاهش پرداخت کمک‌های بلاعوض و افزایش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است . 
 
مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان این که کمیته امداد به‌ عنوان اورژانس اجتماعی عمل می‌کند، گفت: نیازمندان پس از ورود به کمیته امداد در مدت‌زمان مشخص از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و بعد از رسیدن به خودکفایی اقتصادی به‌تدریج از چرخه حمایتی خارج می‌شوند . 
 
وی در ادامه با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: تمامی فعالیت‌های کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد و تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مددجویان از برنامه‌های اصلی این نهاد است . 
 
علیزاده با اشاره به رشد ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، گفت: امسال جشن ملی معنوی نیکوکاری با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» از روز ۱۶ اسفند به مدت سه روز در مدارس، پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود . 
 
این مسئول با بیان این که بیش از دو هزار پایگاه در جشن نیکوکاری سال جاری هدایای نیکوکاران یزدی را در سطح استان دریافت می‌کنند، یادآور شد: مردم نوع‌دوست استان یزد سال گذشته حدود دو میلیارد تومان به‌صورت نقد و کالا به پایگاه‌های جشن نیکوکاری اهدا کردند . 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..