تولید سالیانه ۴۲۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد، با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی جامع برای کسب بازارهای جهانی، گفت: سالیانه 426 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان یزد تولید می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز« علی جهازی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به این‌که درحال حاضر وضعیت سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان بالغ بر یک هزارو ۴۲۰ هکتار با تولیدی حدود ۴۲۶ هزار تن محصول در سال است، اظهار کرد: حد اقل درآمد سالانه این سطح زیر کشت معادل ۴۲۶ میلیارد تومان برای استان است .

 
وی افزود: از این میزان تولید، سالیانه بیش از ۲۶۴ هزار تن محصول به سایر استان‌ها و یکصدو ۴۰ هزار تن به بازارهای هدف خارج از استان صادر می‌شود .
 
مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد، با بیان این‌که محصولات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ای به دلیل فسادپذیری سریع باید تحت شرایطی خاص تولید، بسته‌بندی و به بازارهای هدف عرضه گردد، گفت: برای کسب بازارهای جهانی باید براساس یک طرح و برنامه جامع اقدام نمود .
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: میزان موفقیت در صادرات و کسب بازارهای خارج از کشور بستگی به رعایت مواردی خاص از جمله تولید، برداشت، حمل و نقل، سورت و بسته بندی محصول طبق اصول استانداردهای پذیرفته شده جهانی دارد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..