چهار خبر از شهرستان های بهاباد ،اردکان و مهریز

کاشت نهال به یاد 156 شهید بهاباد، برگزاری جشن عبادت دختران اردکان، افزایش کمک 10درصدی اردکانی ها به کمیته امداد و ضرورت اصلاح معابر عمومی برای تردد معلولان مهریز از جمله خبرهای روزسه شنبه استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزدر نخستین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در مراسمی که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد ۱۵۶اصله نهال به یاد همین تعداد شهید شهرستان بهاباد غرس شد . 

حجت الاسلام محمد علی اخوان، امام جمعه موقت بهاباد در این مراسم گفت : از دیدگاه اسلام کاشت درخت حائز اهمیت است و به غرس درخت سفارش زیادی شده است .
وی با بیان اینکه روز درختکاری از روزهای پرخیر و برکت برای ایران است افزود: همه باید در این امر خداپسندانه که از دیدگاه آیات و روایات قرآنی دارای جایگاه ویژه ای است سهم خود را به خوبی ایفا کنند.
وی بر ترویج فرهنگ درخت و درختکاری تاکید کرد و یادآور شد : هفته منابع طبیعی و غرس نهال فرصتی برای فضای سبز و محیط زیست است .
اخوان گفت : بریدن حتی یک اصله درخت، لطمه زدن به گوشه ای از جنگل و کم کردن یک متر مربع فضای سبز به منزله قتل نفس است.
در این مراسم با حضور نونهالان و دانش آموزان مدرسه آتیه سازان بهاباد تعدادی درخت کاشته شد.
 
**
با حضور هادی مقیمی فرماندار اردکان و مسئولان محلی ، جشن تکلیف دختران این شهرستان برگزار شد و مقیمی در این جشن گفت: دانش آموزان از امروز با رسیدن به سن تکلیف باید واجبات اسلامی را رعایت کنند. 
وی اظهار کرد: تمسک جوانان و نوجوانان به آموزه‌های اسلامی و اجرای درست احکام الهی در جامعه برای آنها یک ضرورت است. 
مدیر آموزش و پرورش اردکان نیز گفت: امسال در چهار مرحله جشن تکلیف هزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر برگزار شد و آنها فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کردند. 
محمد اشرفیان افزود : آموزش صحیح دانش آموزان، آگاه سازی، پرورش فرهنگ دانش آموزان و آشنایی آنها با آموزه های دینی و تحویل افراد متدین به جامعه از جمله وظایف آموزش و پرورش است. 
وی اظهار کرد : اگر مباحث دینی و فرهنگی دانش آموزان را تقویت کنیم قطعا مسائل درسی و علمی آنها نیز تقویت خواهد شد، و دانش آموزان در تمام ابعاد رشد لازم و کافی را خواهند داشت. 
اجرای سرود، نمایش، مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود. 
این شهرستان ۱۸ هزار دانش آموز دارد . 
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
 
**
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان گفت: در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ مردم ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این نهاد کمک کردند که پنج میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال آن از ۱۲ هزار و ۳۶۰ صندوق صدقات جمع‌آوری‌شده است. 
محمدرضا خلیلی افزود: این مبلع در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد افزایش دارد. 
وی اضافه کرد: در این مدت چهار میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال کمک‌ معیشت به ۷۱۱ خانوار شامل ۹۶۸ نفر پرداخت‌شد.
وی بیان کرد: همچنین ۴۰۱ میلیون ریال به ‌صورت نقدی و خرید کالا به ۵۵۹ نیازمند در قالب کمک‌های موردی پرداخت‌ شده است. 
خلیلی پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال بابت جهیزیه به ۱۱ نوعروس ، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای حمایت از ۹۱ تن ایتام و ۱۶۰ نفر از خانواده‌های بدسرپرست در قالب طرح محسنین، پرداخت ۴۴ فقره وام اشتغال به مبلغ هفت میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به مددجویان و پرداخت ۱۲۷ مورد وام اضطراری کارگشایی به مددجویان به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد.
این مسئول نهاد حمایتی در اردکان اظهار داشت: در این مدت هزینه‌های درمانی ۳۵۰ نفر از مددجویان به مبلغ ۲۶۲ میلیون ریال و حق بیمه اجتماعی ۷۱ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال پرداخت‌ شد .
وی یادآور شد: همچنین برای احداث، تکمیل و تعمیر ۵۳ مورد از منازل مددجویان یک میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال هزینه شده است. 
وی با اشاره به اقدامات این نهاد در زمینه آموزش‌های کوتاه ‌مدت و بلندمدت گفت: برای آموزش ۱۸۲ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی ۲۲۰ میلیون ریال هزینه شد و در راستای حمایت از ۲۵۳ دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت ۵۷۳ میلیون ریال نیز پرداخت‌ شده است. 
خلیلی اظهار داشت: تأمین ۴۵۰ قلم کالای اساسی، ۲۰۰ مورد تعمیر مسکن مددجویان، ۱۰ مورد تأمین جهیزیه، ۱۴ مورد هزینه‌های درمانی بیماران ، ۷۰۰ مورد ارتقای شاخص‌های بهداشتی، ۴۰ مورد هزینه نگهداری بیماران نیازمند، ۷۰۰ مورد سبد کالا، ۳۵ مورد لوله‌کشی گاز و ۳۰ مورد پرداخت هزینه اجاره منزل مددجویان از جمله نیازهاست که امیدواریم با کمک مردم و خیرین این نیازها هرچه سریع‌تر رفع شود.
 
**
رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: مناسب نبودن معابر شهری و روستایی شهرستان رفت و آمد معلولان را با مشکل روبرو کرده است. 
علیرضا علیزاه در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان با اشاره به اینکه ۲ هزار معلول در این منطقه زندگی می کنند افزود: از حقوق مهم شهروندی ایجاد زمینه برای رفت و آمد آسان معلولان است . 
وی ادامه داد: سال های گذشته در خصوص مناسب سازی معابر کارهای اندکی انجام شد ولی به هیچ وجه کافی نیست . 
این مسوول اظهار کرد: یکی از مطالبات برحق معلولان و سالمندان این است که بتوانند امور مختلف زندگی خود را در شهر و روستاها به راحتی انجام دهند. 
علیزاده خواهان همکاری مسوولان اجرایی شهر و دهیاران و شوراهای اسلامی با بهزیستی برای مناسب سازی و رعایت حقوق جامعه هدف شد. 
وی تاکید کرد: طبق مقررات معلولان و سالمندان همانند سایر افراد جامعه از حقوق برابر برخوردارند و باید برای اجرای مقررات و احترام به جامعه هدف فکر اساسی انجام شود. 
هم اکنون در سه مرکز حرفه آموزی معلولان مهریز ۱۰۰ نفر معلول ناتوان ذهنی مهارت های زندگی را کسب می کنند و سه مرکز روزانه سالمندان و یک مرکز شبانه روزی با ۱۵۰ سالمند در مهریز فعالیت دارند. 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..