آبفای یزد خواستار صرفه‌جویی مصرف آب در خانه‌تکانی نوروز شد

شرکت آب و فاضلاب استان یزد در آستانه نوروز و ایام خانه تکانی، خواستار صرفه‌جویی مصرف آب در این خصوص شد.

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین شرعیاتی» مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در آستانه فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سنت زیبای خانه تکانی، میانگین مصرف آب در حوزه خانگی افزایش می‌یابد که این امر، لزوم و اهمیت رعایت الگوی مصرف بهینه آب و پیشگیری از هدر رفت این عنصر ارزشمند است .

وی با اشاره به وضعیت آب استان و کمبود بارندگی در سال جاری، توجه به راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری دانست و از شهروندان خواست از مصرف بی‌رویه و غیراصولی آب اجتناب کنند .

شرعیاتی با بیان این که بهتر است برای شستشوی فرش از قالی‌شویی و خودرو از کارواش استفاده شود، اظهار کرد: در این خصوص فرش‌ها و خودروها با ترکیب آب و هوا شستشو می‌شوند که در صرفه جویی آب موثر هستند .

وی از دیگر روش‌های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را، استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم آب‌خواه، استفاده از جارو برای نظافت حیاط به جای استفاده از آب و غیره دانست .

شرعیاتی تاکید کرد: بدیهی است با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف می‌توان نیازهای خود را بدون آن که آب زیادی هدر رود، برآورده کرد .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..