نظارت بهداشتی دامپزشکی یزد بر ۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان یزد اعلام کرد : دامپزشکی بر بیش از 24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان یزد نظارت بهداشتی داشته است .

به گزارش یزدی نیوزدکتر «کریم زنگیلی» با بیان این خبر گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، صنعت مرغداری در تمام مراحل تولید جوجه یک روزه، ورود آن به مرغداری‌ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته‌بندی شده تازه و منجمد به مصرف‌کنندگان، تحت نظارت و بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار دارد .

وی افزود: در همین راستا نیز در سال جاری کارشناسان دامپزشکی بر ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان یزد نظارت داشته‌اند .

این مسئول اقدامات بهداشتی در خصوص تهیه جوجه یک روزه با کیفیت و مورد تایید دامپزشکی مبداء، ضد عفونی و آماده سازی مرغداری، مایه‌کوبی و پیشگیری از بیماری ها در طول دوره پرورش را عاملی مهم در تولید مرغ سالم و در نتیجه تهیه گوشت سفید با کیفیت جهت مصرف خانوار دانست.

وی اظهار کرد: در محل کشتارگاه‌ها نیز مرغ‌های ارسالی جهت کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازدید قرار گرفته و در نهایت مرغ‌های مورد تایید در بسته‌بندی‌های تازه و منجمد جهت عرضه به مراکز مجاز ارسال می‌شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت بهداشتی در امر تولید گوشت سفید به عنوان عامل تضمین سلامت و صیانت از سرمایه افراد اشاره کرد و افزود: ارتباط تنگاتنگ پرورش‌دهندگان با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه‌های ایشان که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است به طور قطع تا حد زیادی مانع از بروز بیماری‌های فراگیر و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌های مشترک شده و زمینه را برای ارتقاء سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد .

زنگیلی در پایان از مرغداران استان نیز خواست که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در کلیه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل جوجه‌ها، ایجاد سالن‌های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه‌ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..