فرماندار یزد اعلام کرد:

تصویب ۳۸ طرح اشتغال زایی در شهرستان یزد

فرماندار یزد گفت: ۳۸ طرح اشتغالزایی به صورت قطعی مورد تصویب قرار گرفت که از این تعداد ۱۹ طرح در حوزه اشتغال فراگیر و ۱۹ طرح در حوزه اشتغال روستایی است.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری در حاشیه جلسه کمیته فنی اشتغال و کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان یزد در جمع خبرنگاران از مصوب شدن ۳۸ طرح در قالب طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی در شهرستان یزد خبر داد و اظهار داشت: برخی از طرح های مطرح شده در این جلسه نیز مورد تصویب اعضاء، مشروط به رفع مشکلات بانکی متقاضیان قرار گرفت.

فرماندار یزد بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر ۱۹ طرح با اشتغالزایی ۲۱۷ نفر در دو حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب قرار گرفت که قرار است برای راه اندازی یا توسعه این طرح ها در مجموع تسهیلاتی بالغ بر ۱۲۲ هزار میلیون ریال اختصاص یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال روستایی نیز ۱۹ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۷۷ هزار میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفت که با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال ۸۶ نفر در جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت فراهم می شود.

سالاری با بیان اینکه جلسات مرتبط با اشتغال در شهرستان یزد به صورت منظم و مستمر برگزار می شود، اظهار داشت: امیدواریم با اجرای سیاست های دولت در حوزه اشتغال بتوانیم گام های اساسی را در موضوع رفع مشکل بیکاری در شهرستان یزد برداریم.

وی با تأکید به اینکه باید مدیران همه توان و همت خود را در راستای جذب و تخصیص به موقع این اعتبارات برای شهرستان به کار گیرند تصریح کرد: این تسهیلات به طرح هایی با رشته های منتخب در قالب اشتغال فراگیر از محل تسهیلات بانکی و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت  می شود.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: بررسی ظرفیت و نیازهای منطقه، بررسی طرح‌های توجیه‌پذیر از نظر اقتصادی، توجه به بازار تولید و مصرف از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در تصویب طرح‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..