مربیان مراکز شبه خانواده به تنهایی پاسخگوی نیازهای کودکان نیستند

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: مربیان مراکز شبه خانواده نمی‌توانند به تنهایی پاسخگوی نیازها و مسائل کودکان باشند.

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل بهزیستی استان یزد در نشست مدیران و کارشناسان مراکز شبه خانواده بهزیستی استان با اشاره به اینکه خانواده اولویت اول و بهترین مکان در رشد و تعالی فرزندان است اظهار داشت: بدون شک خانواده تنها جایی است که می‌تواند نیازهای مورد نیاز فرزند را برآورده کند.

جلیل عفتی با بیان اینکه مراکز باید به سمت و سوی ناظر و حامی بودن بروند و به نوعی فرزندان در کانون گرم خانواده رشد کنند افزود: مراکز باید نقش حمایتی و نظارتی داشته باشند و در این زمینه به بهترین شکل ممکن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی از طریق دو شیوه فرزند خواندگی و امداد بگیری فرزندان را به آغوش گرم خانواده‌ها باز می‌گرداند و این کاری است که باید با دقت نظر و حساسیت بسیار انجام گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان یزد اضافه کرد: برای هر کاری ابتدا باید با خانواده‌ها جلسه و نشستی برگزار کرد که در هنگام اجرای کارهای واگذاری مشکلی ایجاد نشود.

عفتی با تأکید بر اینکه مربیان مراکز شبه خانواده نمی‌توانند به تنهایی پاسخگوی نیازها و مسائل کودکان باشند تصریح کرد: توجه به آینده کودکان در این مراکز از اولویت‌هایمان است و در این مسیر از والدین جایگزین استفاده می‌کنیم که کودکان احساس تنهایی و بی کسی نکنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های علمی روز دنیا در این امر استفاده کنیم اذعان داشت: باید نگاه‌ها و تئوری‌های جدید را یاد بگیریم و از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین خدمت را به فرزندان ارائه دهیم.

مدیر کل بهزیستی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: همفکری، هم افزایی، کار گروهی مدیران و کارشناسان مراکز شبه خانواده در ارتقای سطح مراکز بدون شک از اهداف ما برای پیشرفت و پیشبرد هر چه بهتر اهدافمان در این مراکز است.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..