رییس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد خبر داد؛

ایجاد مسیر گردشگری برای تسهیل رفت و آمد گردشگران نوروزی یزد

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری یزد از اختصاص تعداد زیادی ون و مینی‌بوس با مشارکت بخش خصویصی به مسیر‌های گردشگری شهر برای تسهیل رفت و آمد و بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا شفیعی»، در مورد برنامه‌های عید نوروز و اقدامات صورت گرفته برای استقبال از این عید باستانی و مسافران نوروزی، تصریح کرد: از امروز تا پایان سال جاری مسیر شماره ۱۱ از پایانه امام علی(ع) تا فضای سبز، مسیر شماره ۵۵ از پایانه محراب تا شحنه، مسیر شماره ۶۲ از دانشگاه تا سه راه شحنه و مسیر شماره ۵۱ از پایانه شحنه تا آزاد شهر به دلیل تردد بیشتر مسافران نسبت به سایر مسیرها به اتوبوس فوق‌العاده تجهیز می‌شوند و تا ساعت ۱۰ شب به شهروندان سرویس‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به نورپردازی پایانه غدیر تا قبل از عید نوروز، بیان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس و برخی فضاهای سبز شهر نیز به لحاظ عمرانی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی، بازسازی و ساماندهی و آماده‌سازی خواهند شد .

این مسئول همچنین از بهبود تعامل سازمان اتوبوسرانی و راه‌آهن یزد خبر داد و افزود: قرار است تا پایان امسال ایستگاه‌های تاکسی در هر سه ورودی یزد به مقاصد راه آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه ایجاد شود که در این رابطه مناقصه‌ای برای انتخاب پیمانکار در حال برگزاری است.

وی با بیان این که تاکسی‌های شهر در تعطیلات نوروز هیچ افزایش نرخی نخواهند داشت، از تنظیف،  رنگ آمیزی و ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس شهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

شفیعی از ایجاد مسیر‌های گردشگری ویژه مسافران نوروزی نیز خبر داد و در این باره گفت: با مشارکت بخش خصوصی تعداد زیادی ون و مینی‌بوس وارد مسیرهای گردشگری شهر یزد می‌شوند تا از این طریق رفت و آمد مسافران نوروزی به اماکن تاریخی تسهیل شود .

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری این مسیرهای گردشگری را شامل پایانه دولت آباد، بلوار دولت آباد، خیابان قیام، خیابان سید گل سرخ، خیابان فهادان، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، بلوار بسیج خیابان سلمان، چهار راه شهدا و بلعکس خواند و گفت: در این مسیرها به فاصله زمانی ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت به شهروندان و مسافران سرویس‌دهی می‌شود .

وی ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای این مسیر را  باغ دولت آباد، مجموعه بافت تاریخی سید گلسرخ، زندان اسکندر، مجموعه بافت تاریخی مسجد‌جامع، امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، آب انبار شش بادگیری و مجموعه تاریخی بلوار بسیج عنوان کرد .

شفیعی با اشاره به نوسازی پنج دستگاه اتوبوس، اظهار کرد: علاوه بر نوسازی، ۱۷ دستگاه اتوبوس نیز تعویض سوخت و وارد عرصه خدمت‌رسانی یه همشهریان شده است .

وی با تاکید بر اهمیت وضعیت ظاهری ناوگان حمل و نقل شهری به وی‍ژه اتوبوس‌ها، گفت: یک شهر جهانی که میزبان گردشگران بسیاری در تمام ایام سال به ویژه نوروز است باید از منظر وضع ظاهری ناوگان وضعیت به مراتب بهتر و نظارت بیشتری داشته باشد .

وی در همنی مورد از عدم پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری گلایه و در این باره تصریح کرد: از سال ۹۱ تاکنون دولت سهم خود را در قبال ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ پرداخت نکرده است که امیدواریم از طریق مکاتبات مجلس در این رابطه تعجیل شود .

این مسئول توجه به پوشش ظاهری رانندگان اتوبوس‌ها، عدم استعمال دخانیات در اتوبوس و مواردی دیگر را از مسائل الزامی در این ناوگان برشمرد و بیان کرد: در صورت هر گونه مشاهده رفتار منفی از طرف رانندگان اتوبوس، فعالیت آن‌ها را متوقف خواهیم کرد و البته شهروندان نیز می‌توانند در صورت هر‌گونه شکایتی، مراتب را با شماره ۱۸۸۹ در میان بگذارند .

شفیعی در مورد اصلاح خطوط تردد اتوبوس‌های شهری نیز بیان کرد: کاهش خطوط تردد اتوبوس براساس طرح جامع ترافیک و بازنگری در مسیر اتوبوس‌ها از اولویت برنامه‌های سال آینده سازمان است که البته از اواخر امسال با کاهش و اصلاح خطوط از ۶۸ مسیر موجود به حداقل تعداد در دستور کار قرار گرفته ولی تا اوائل سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی در پایان نیز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ملی درختکاری، خاطرنشان کرد: به همین مناسبت رانندگان، مدیران و مسئولان سازمان اتوبوس‌رانی شهر در محل پایانه مسافری غدیر به نام خود نهال غرس خواهند کرد و می‌توانند شخصاً مسئولیت نگهداری و محافظت از آن را برعهده گیرند.

بخش نظردهی بسته شده است..