مدیر مسئول خانه ملى مد ایران تأکید کرد:

لزوم ارتقا کیفی شاکله‌های ایرانی اسلامی در طراحی لباس

مدیر مسئول خانه ملى مد ایران با اشاره به ضرورت اشائه فرهنگ ایرانی اسلامی در بحث مد و لباس، گفت: ارتقاى سطح کمى و کیفى شاکله‌هاى بومى و ایرانى اسلامى در طراحی لباس و مد ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«پوریا درخشانی» در آیین افتتاحیه رویداد ملى مد یزد با بیان این‌که پنج بخش اصلی برای این رویداد فرهنگی هنری تعریف شده است، اظهار کرد: برگزارى نماىشگاه، مکنا، سمینارها، نشست‌هاى آزاد، تبیین گروه‌های گردشگرى و آموزشى، عناوین بخش‌های تعریف شده برای این رویداد ملی در استان یزد است.

 
وی افزود: هدف از برگزارى این رویداد را ارتقاى سطح کمى و کیفى شاکله‌هاى بومى و ایرانى اسلامى است.
 
مدیر مسئول خانه ملى مد ایران در ادامه گفت: شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی و هنری تلاش کردند تا اصالت فرهنگى و هویت شاکله‌هاى بومى خود را حفظ و همسو با بازار ارایه جدیدى داشته باشند .
 
درخشانی خاطرنشان‌کرد: با توجه به این‌که دبیرخانه مد و لباس کشور تنها نهاد تعیین کننده برای تأیید صلاحیت مد حرفه‌ای و علمی است، ‌سعى شده در رویداد ملی مد یزد تمام اهداف مدنظر دبیرخانه ر در نظر گرفته شود.
 
این مقام مسئول اشائه هرچه بیشتر ظرفیت هنرمندان و طراحان داخلی در حوزه مد و لباس را از جمله مهمترین اهداف این رویداد ملی در استان دانست و بیان کرد: استان یزد از جمله استان‌های شاخص کشور در حوزه نساجی است و باید سعی شود بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این هفته بدعتى باشد براى این‌که تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سایر افراد بتوانند برنامه‌هاى زیادى را اجرا و از خروجى آن استفاده کنند .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..