قدمت ۷ هزار ساله اولین سند رسمی پوشاک یزد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، با اشاره به این‌که یزد در حوزه نساجی و پارچه پیشینه خیلی خوبی دارد، گفت: قدمت اولین سند رسمی پوشاک یزد حدود هفت هزار سال است.

به گزارش یزدی نیوز«محمود دهقان هراتی» در آیین افتتاحیه رویداد ملی مد یزد، با بیان این‌که یزد، شهری است که در حوزه نساجی و پارچه قدمت و پیشینه خیلی خوبی دارد، اظهار کرد: این شهر در دوره ساسانی مرکز اصلی تولید پارچه و پوشاک ایران بوده است.

وی با اشاره به این‌که یزد در صنعت مد و پوشاک از نظر تاریخی قدمت زیادی ندارد، تصریح کرد: اما تاریخ باستانی ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پوشاک بوده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، قدمت اولین سند رسمی پوشاک یزد را حدود هفت هزار سال بیان کرد و گفت: فرهنگ و هنر ایرانی با پوشاک و طراحی لباس و عرضه آن به بهترین شکل عجین بوده است.

دهقانی هراتی در ادامه با بیان این‌که حوزه مد و لباس بسیار غنی از حوزه فرهنگی ایران است، افزود: در تاریخ نساجی کشور، یزد با داشتن نقش‌بندان یزدی و فن نقش‌بندی جایگاه ویژه‌ای دارد که تبلور آن بیشتر در حوزه دارایی بافی است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که اکنون حدود سه دانشگاه در یزد، رشته طراحی پارچه و لباس دارند، خاطرنشان کرد: در سال ۷۸ اولین دانشکده رشته طراحی لباس در یزد افتتاح شد که شاید اکنون جزء دومین مراکز آموزش طراحی پارچه و لباس ایران باشد.

وی در پایان با بیان این‌که ضروری است از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم، گفت: امیدواریم هر روز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه پارچه و لباس باشیم.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..