چهار خبر از شهرستان های میبد، ابرکوه، بافق و اردکان

احداث باغ ایرانی بانوان در روستای مهرآباد میبد، مردم مهردشت از تخفیف 30 درصد پرداخت عوارض برخوردار می شوند، با برهم زنندگان نظم در چهارشنبه آخر سال در بافق برخورد می شود و بهره مندی 220 زن سرپرست خانوار اردکان از خدمات مشاوره از جمله خبرهای روز یکشنبه استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزبخشدار مرکزی میبد از شروع عملیات اجرایی باغ ایرانی ویژه بانوان در روستای مهرآباد همزمان با میلاد فاطمه زهرا (س) خبر داد و گفت: این باغ در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در مدت سه سال و با ۱۰میلیارد ریال هزینه از محل درآمدهای دهیاری احداث می شود. 

محمد شیبانی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: این باغ مجموعه ای از کوشک مرکزی، ساختمان ویژه مراسم، فضای سبز و درختان میوه است. 
به گفته وی احداث این مجموعه در سه فاز تعریف شد که در فاز اول حصارکشی، فاز دوم محوطه سازی و احداث کوشک و در فازسوم تکمیل و ساخت ساختمان های مورد نیاز با معماری ایرانی اسلامی است. 
شیبانی خاطرنشان کرد: در این باغ که انواع گیاهان کم آبخواه، دارویی و درختان مثمر کشت شده است برای مدیریت مصرف بهینه آب از سیستم آبیاری نوین استفاده خواهد شد . 
بخشدار مرکزی میبد گفت: با توجه به اقلیم منطقه و احساس نیاز به ایجاد فضاهایی جهت پر کردن اوقات فراغت بانوان،احداث باغ یادشده باعث خواهد شد تا بانوان بتوانند در کمال آرامش اوقات فراغت خود را در فضایی با نشاط سپری کنند. 
روستای مهرآباد میبد با هزار نفر جمعیت از توابع دهستان شهدای بخش مرکزی و در جنوب شرقی شهر میبد واقع است. 

**
شهردار مهردشت از توابع شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه مردم، نهادها، شرکت ها و سازمان ها ۲۰میلیارد ریال بابت عوارض به شهرداری بدهکار هستند،گفت: افرادی که عوارض معوقه خود را تا پایان سال ۹۶ نقدی پرداخت کنند تا ۳۰درصد به آنها تخفیف داده می شود. 
محمد رضا باقی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح با مصوبه شورای شهر اتخاذ شد، افزود: افرادی هم که عوارض معوقه را با اقساط پرداخت کنند از تخفیف ۲۰ درصد برخوردار خواهند شد. 
به گفته وی تخفیف لحاظ شده تا پایان امسال اعمال می شود، علاوه بر اشخاص حقیقی و حقوقی اداره ها و نهادها نیز می توانند در مدت یادشده برای تسویه حساب عوارض قانونی خود اقدام کنند. 
باقی پور تصریح کرد: با پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان، زمینه لازم برای توسعه همه جانبه فعالیت های شهری بیش از پیش فراهم می شود. 
شهردار مهردشت یادآور شد: تلاش داریم با اجرای فعالیت های عمرانی رضایت شهروندان را جلب کنیم که این مهمترین برنامه کاری شهرداری و شورای شهر است. 
شهر مهردشت با ۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۷کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است. 

**
فرمانده انتظامی بافق گفت: نیروهای پلیس ضمن آمادگی کامل با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال(چهارشنبه سوری) قاطعانه برخورد می کنند. 
سرهنگ محمد کمالی در جمع مسئولان انتظامی شهرستان افزود: پلیس با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و چهارشنبه آخرسال، ضمن برخورداری از آمادگی کامل برای پیشگیری از هرگونه حوادث در این ایام، نظم و امنیت را اولویت کار خود قرار داده است. 
وی با اشاره به اینکه، پلیس با شادی مردم مخالف نیست، تصریح کرد: پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت، برخورد و تلاش می کند روزهای پایانی سال بدون هیچ گونه حادثه ای سپری شود و مسافران و گردشگران با خاطره ای خوش این شهر را ترک کنند. 
فرمانده انتظامی بافق، افزود: ماموران در فرصت باقی مانده از سال همچنان با تلاش و جدیت، امور مربوط را پیگیری و دنبال می کنند و با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و شلوغی شهر ضمن پیشگیری از جرایم در کنترل ناهنجاری های اجتماعی نیز کوشا باشند. 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ۲۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی و فردی در سال ۹۶ بهره مند شدند و ارائه خدمات به آنها مسیر توانمندسازی آنها را هموارتر می‌کند . 
امیرولی عضدزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: مشاوران و مددکاران در جلسه‌های مشاوره و راهنمایی تلاش می‌کنند راهکارهای مناسب و مؤثری را برای رفع گرفتاری‌ها و کمک به توانمندسازی خانواده های تحت حمایت ارائه کنند. 
وی اظهار کرد : آموزش مهارت های زندگی ، سبک فرزند پروری ، آگاه سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر بر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ، خود مراقبتی و مشاوره‌های شغلی از جمله مباحث مهم در جلسه‌های مشاوره و راهنمایی است. 
این مسئول توانمندسازی فکری و فرهنگی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها را از جمله راهکارهای بهزیستی برای خود اتکایی مددجویان عنوان کرد و افزود : با برگزاری کارگاه‌ های مشاوره و راهنمایی تلاش داریم به این مهم دست یابیم. 
وی حمایت های اجتماعی از زنان خود سرپرست را ، علاوه بر القای حس تنها نبودن، نوعی تقدیر از همت آنها دانست و افزود : در حال حاضر ۲۲۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی اردکان هستند. 
زنان سرپرست خانوار قشری از جامعه هستند که به دلایلی از جمله فوت همسر یا معلولیت و اعتیاد همسر، طلاق گرفته و یا با تجرد دائمی سرپرستی خانواده خود را برعهده دارند. 
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..