بررسی و تصویب بیش از هزار عنوان طرح اشتغالزایی در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: در حوزه ایجاد مشاغل روستایی، فراگیر و خانگی برای سال 1396، پنج هزار میلیارد ریال در اختیار استان گذاشته شد که در این ارتباط هزار و 200 عنوان طرح بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ریاحی روز شنبه افزود: در تصویب طرح های اشتغالزایی جوانان، دانش آموختگان و بانوان به صورت ویژه مورد توجه قرار دارند که با استفاده از توان آنها می توان در توسعه اشتغال گام های موثری برداشت.

وی افزود: در حوزه اشتغال فراگیر ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال سهمیه استان بود که تاکنون اشتغال ۸۴۱ نفر تعهد شد.
مدیرکل تعاون استان دیگر حوزه ایجاد شغل را طرح‌های روستایی بویژه طرح روستا تعاون دانست و یادآور شد: در طرح اشتغال روستایی ۱۲۳ عنوان با ۴۴۹ فرصت شغلی تعهد شده مصوب شد که به پنج طرح چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام پرداخت شده است.
ریاحی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعهد اشتغال استان ۱۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی بودکه تاکنون برای۱۴ هزار فرصت شغلی برنامه ‌ریزی قطعی شد .
دبیر کارگروه اشتغال یزد در ادامه با بیان اینکه بخشی از اشتغال استان در اختیار مهاجران است، تصریح کرد: این استان بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران سومین استان مهاجرپذیر بعد از تهران و البرز است.
وی افزود: خالص مهاجرت استان ۳۸ هزار و ۷۸۴ نفر است که ۲۳ هزار و ۴۷۶ نفر از یزد مهاجرت کردند و در مقابل ۶۲ هزار و ۲۶۰ نفر مهاجر وارد یزد شده‌اند.
ریاحی اظهار کرد که در حوزه اشتغال فراگیر ۲۴ طرح با اشتغالزایی ۲۴۰ نفر و با ۱۷۰ میلیارد ریال تصویب شد که جمعا اعتبار مصوب این طرح ها، ۲۶۵ میلیارد ریال است.
هم اکنون از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان یزد ۱۵ درصد در مناطق روستایی و ۸۵ درصد در ۲۱ شهر زندگی می کنند .
متوسط نرخ بیکاری استان سال گذشته ۱۲.۸ درصد بود که چهار دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری بود و متوسط نرخ بیکاری دانش آموختگان یزد ۱۸.۱ درصد یعنی چهار دهم درصد کمتر از میانگین کشوری در سال ۱۳۹۵بوده است.
امسال نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران میانگین نرخ بیکاری کشور در پایان آذر ماه فصل پاییز ۱۱.۹ درصد بود در حالی که این عدد در یزد ۱۳.۹درصد اعلام شد و این استان در میان پنج استان با بیشترین نرخ بیکاری قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..