معاون وزیر ورزش در یزد:

فرهنگی کردن ورزش از ضروریت‎‎هاست/بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش تخصیص یافت

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نهادینه کردن فرهنگ ورزش و فرهنگی کردن ورزش را از رسالت‎‎های وزارت متبوع خواند و با تاکید بر نقش رسانه‎‎ها در این خصوص اظهار کرد: رسانه‎‎ها کلیدی ‎‎ ترین محور توسعه ورزش سلامت محور هستند.

به گزارش یزدی نیوز«غلامرضا شعبانی‎‎بهار» در حاشیه اولین و بزرگترین همایش روسای هیات‎‎های پهلوانی و زورخانه‎‎ای کشور که به مدت دو روز به میزبانی یزد برگزار شد، با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‎‎های ورزشی این استان، تصریح کرد: استان یزد به لحاظ توسعه ورزش همگانی واجرای آنها در مناسبت‎‎های مختلف شرایطی را فراهم آورد که جزو استان‎‎های خوب کشورمان محسوب شود.

وی با بیان این که در ارزیابی‎‎های حوزه همگانی وزارت ورزش به لحاظ جمعیت و شاخص‎‎های ورزش همگانی سه تیپ از ادارت کل دسته‎‎بندی شده‎‎اند، تصریح کرد: در تیپ یک ۹ استان، در تیپ دو ۱۱ استان و در تیپ سه نیز ۱۱ استان قرار دارند که استان یزد در تیپ دوم با بیشترین امتیاز در توسعه ورزش همگانی جزو اولین ‎‎ های این رتبه بندی است و این نسان می‎‎دهد که یزد به این باور رسیده است که یکی از رسالت‎‎های وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش‎‎های همگانی برای آحاد مردم است.

شعبانی‎‎بهار در بخش دیگری از سخنانش دو وظیفه مهم وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش را نهادینه کردن فرهنگ ورزش و فرهنگی کردن ورزش که از ضرورت ‎‎ هاست ذکر کرد و افزود: لازمه تحقق این دو وظیفه جذب هر چه بیشتر میزان مشارکت مردم در ورزش اعم از قهرمانی، همگانی و خانوادگی و سایر قسمت‏‏هاست.

وی گفت: هر چند که ورزش قهرمانی نیز یکی از مولفه‎‎های توسعه ورزش است ولی ورزش همگانی می‎‎تواند منجر به توسعه ورزش قهرمانی نیز شود.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: باید فضایی ایجاد شود تا مردم ضمن کسب سلامت، در فعالیت‎‎های ورزشی به شادی و شعف حاصل از ورزش دست یابند تا نسل ما از حداقل تندرستی بهره‎‎مند باشد چرا که بدون شک نیروی انسانی و مردم سالم می‎‎توانند در تمام عرصه‎‎ها نقش آفرین باشند و به خوبی در امور توسعه‎‎ای کشور ایفای نقش کنند.

وی همچنین اظهار کرد: باور داریم که با کمک رسانه‎‎ها می‎‎توانیم ورزش را توسعه و آن را فرهنگی کنیم چرا که رسانه‎‎ها کلیدی ‎‎ ترین محور توسعه ورزش سلامت محور هستند.

شعبانی بهار در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که نگاه وزارت ورزش به توسعه ورزش‎‎های همگانی صرفاً معطوف رشته‎‎های فدراسیون ورزش‎‎های همگانی نیست، تصریح کرد: براساس مدل توسعه ورزش در دنیا اگر بتوانیم سایر رشته‏‏های ورزشی را نیز همگانی کنیم نه تنها میزان مشارکت مردم در ورزش را افزایش داده‎‎ایم بلکه با افزایش کمیت، ارتقا کیفیت این ورزش را نیز رشد خواهیم داد.

به گفته وی، در حال حاضر علاوه بر فدراسیون ورزش‎‎های همگانی که در صدر فدراسیون‎‎های همکار در توسعه ورزش همگانی کشور قرار دارد، فدراسیون‎‎های ورزش‎‎های روستایی و عشایری، پهلوانی و زورخانه‎‌ای، کوهنوردی، کونگ فو و رزم ایرانی، ورزش‎‎های رزمی و بیماران خاص نیز همکاری موثر و خوب ‎‎ تری نسبت به سایرین تاکنون داشته‎‎اند.

این مقام مسئول افزود: در حالی که در سال اول دولت تدبیر، تنها ۱۰ درصد افزایش بودجه‎ فدراسیون‎‎‎ها برای توسعه ورزش همگانی اختصاص یافت ولی امسال با اختصاص ۲۷ صدم درصد از بودجه مالیات‎‎های ارزش افزوده به وزارت ورزش و جوانان، تنها از ابتدای بهمن‎‎ماه تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه ورزش همگانی در اختیار استان‎‎ها و فدراسیون‏‏ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تنها در ایام دهه مبارک فجر امسال ۴۵ میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی در قالب ویژه برنامه  های ورزشی دهه فجر اختصاص داده شد.

شعبانی بهار با بیان این که خوشبختانه مردم از حالت این که ورزش برای سلامتی‎‎شان مفید است، عبور کرده‏‏اند، اظهار کرد: امروز مسئولان موظف هستند شرایط و زیرساخت‎‎های ورزش را آنچنان برای مردم فراهم کنند که ورزش در دسترس همگان، فراگیر و ارزان به تمام آحاد جامعه ارائه شود.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر این که نقش بخش خصوصی در تحقق این هدف عالی بسیار تاثیرگذار است، در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان دولت قبل میزان مشارکت مردم در ورزش ۲۱ درصد بوده که باید تا پایان برنامه توسعه این میزان به ۳۰ درصد افزایش یابد و پیش‌‌بینی ما تا پایان سال مشارکت ۲۳ درصدی مردم در حوزه ورزش است.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..