پایان مطالعه طرح هادی در ۳۵۰روستای بالای ۲۰ خانوار استان یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: تاکنون با وجود کاهش تخصیص بودجه این نهاد، مطالعه طرح هادی در 350 روستای بالای 20 خانوار استان پایان یافته است .

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا قربانیان،اظهار کرد: طرح هادی در۲۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شد و یک سال اخیر هم در ۶۷ روستا با ۲۵ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال به اجرا درآمد.

وی افزود: ریشه توسعه پایدار در گرو توسعه و پیشرفت روستاها و روشن نگه داشتن چراغ خانه های روستایی است به همین دلیل تلاش خواهیم کرد طرح یادشده با همکاری دهیاری ها به خوبی اجرا شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان، اضافه کرد: در سال ۹۶ بازنگری طرح ۲۰ روستا که از زمان استاندارد اجرای آن گذشت و مطالعه ۱۶ طرح هم پیش بینی شد که امیدواریم محقق شود.
قربانیان تأکید کرد: طرح هایی که از زمان اجرای استاندارد آنها گذشته باشد باید بازنگری شود ولی تا زمان تکمیل بازنگری ها ، طرح قبلی مدنظر خواهد بود.
وی در باره وضعیت بودجه بنیاد مسکن استان هم گفت: در سال ۹۴ تنها ۳۳ درصد از بودجه تخصیص یافته محقق شد که سال ۹۵ به ۱۵.۹ درصد کاهش یافت، امیدواریم امسال تخصیص ها بیشتر شود با این حال فعالیت ها متوقف نشده است.
این مسئول تصریح کرد: در مجموع اجرای طرح هادی برای ۱۰۸ روستا و مطالعه طرح هادی ۴۰ روستا در استان تعریف شد ولی با این بودجه فعالیت سخت است، امیدواریم با حضور معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد وضعیت بهتر شود.
از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت استان یزد ۱۵ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند .
این استان ۱۰شهرستان، ۲۱ بخش ، ۴۵ دهستان ، ۳۶۱ دهیاری و ۳۹۱ شورای اسلامی روستایی دارد که هزار و ۲۲۲ نفر عضو شوراها هستند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..