امام جمعه موقت میبد:

اسلام با شادی مخالف نیست، حریم ها در هنگام شادی حفظ شود

امام جمعه موقت میبد گفت: دین اسلام با نشاط و شادی مخالفتی ندارد اما باید در برگزاری آیین های مختلف و شادی های جمعی حریم ها و هنجارهای جامعه اسلامی رعایت شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام محمود کارگر در خطبه های نمازجمعه این هفته میبد در خصوص حاشیه های جشنواره حرکت و برکت در این شهرستان اظهار کرد: اسلام برای شادی ونشاط حریم هایی را بنا بر مصلحت جامعه، افراد و خانواده ها ترسیم کرده که نباید این حریم ها را کنار زد .

وی مدعی شد: در جشنواره حرکت و برکت از برخی خطوط قرمز عبور شد که این موضوع باعث نارضایتی شرکت کنندگان در جشنواره شد زیرا بعضی از صحنه های این جشنواره طبق نظر مراجع حرام بوده و انتظار از مسئولان دلسوز این است که فارغ از تعلقات دنیای، رفتارها را با نظر مراجع تقلید سنجیده و بر این مبنا عمل کنند.
حجت الاسلام کارگر همچنین با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین نامگذاری این روز را به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهداء شایسته خواند .
خطیب جمعه میبد از آغازثبت نام حوزه های علمیه خبرداد و با بیان اینکه دشمنان اصل اسلام را هدف گرفته اند، گفت: امروز همانند حرم نیاز به دفاع از مرزهای عقیدتی داریم و از خانواده ها انتظار می رود فرزندان مستعد خود را برای تحصیل درحوزه های علمیه ترغیب کنند .
در جشنواره حرکت و برکت که در هفته اخیر در شهرستان میبد برگزارشد ، انجام برخی بازی های محلی با اعتراض بعضی شرکت کنندگان در این جشنواره مواجه شد.
مرکز شهرستان میبد در ۴۵ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..