اختصاص۳۰ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به روستاهای اردکان

نماینده شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان دی ماه سال 96 مبلغ 30 میلیارد ریال بودجه از محل عوارض ارزش افزوده برای فعالیت های عمرانی به روستاهای این شهرستان اختصاص یافت، انتظار می رود با عملکرد مناسب دهیاری ها شاهد رفع برخی از مشکلات روستاها باشیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش روز جمعه در دیدار اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای ترک آباد اردکان با بیان اینکه توسعه و عمران روستاها در دهه های اخیر یکی از دغدغه های مسئولان بود، افزود: نقش مهم روستا در اقتصاد ملی به خصوص از طریق تولیدات کشاورزی باعث شد، برای تداوم و ارتقای این جایگاه، نیاز به توجه بیشتری باشد. 

وی به اهمیت مشارکت مردم در مدیریت روستاها با تشکیل شوراها و دهیاری ها اشاره کرد و یادآور شد: با مدیریت محلی می توان در ارتباط مستقیم با مردم و رصد دقیق تر مشکلات و همراه با سیاست های کلان دولت، برای حل بسیاری از مشکلات و نیاز روستاها، اقدام کرد.
تابش با تاکید مجدد بر اولویت بندی مسائل روستایی و لحاظ کردن مشکلات اقتصادی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در روستای ترک آباد همچون شروع طرح احداث ورودی روستا، تجهیز اورژانس و غیره تصریح کرد: وضعیت این روستا نسبت به گذشته بسیار متفاوت و رو به پیشرفت است، انتظار می رود با جذب و تخصیص اعتبار چشمگیر در سال های اخیر ، سرعت توسعه و تحولات این روستا بیشتر پیگیری شود. 
نماینده مردم استان یزد در مجلس همچنین در گفت و گوی تلفنی با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل حفاظت محیط زیست و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد نسبت به تسریع در تخصیص برخی اعتبارات، موضوع حریم روستا، رفع آلایندگی تعدادی از واحدهای صنعتی مجاور روستا،رایزنی کرد.
در این دیدار فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهرستان اردکان حضور داشتند و مقرر شد موارد یادشده پیگیری شود.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفر اردکان در۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت ، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..