رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

آماری از درآمدهای حوزه گردشگری نداریم/ضرورت توزیع سفر در استانها

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول در زمینه ظرفیت‌های گردشگری است، گفت: آمار دقیقی از درآمدهای حوزه گردشگری نداریم.

به گزارش یزدی نیوز رضا معصومی راد، در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی «یزد، میراث جهانی» اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، کشور ما باید به سمت فعالیت‌های مردمی درون‌گرا و برون‌نگر مبتنی بر مشارکت مردم سوق پیدا کند.

وی بیان کرد: این فعالیت‌ها باید مولد و بدون تکیه به درآمدهای نفتی باشد و این موارد ما را به سمتی می‌برد که از ظرفیت‌های اقتصادی و بومی استفاده کنیم.

معصومی راد با تاکید بر اینکه سیاست‌های کلی برنامه ششم، تاکید بر گردشگری دارد، عنوان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، آمار گردشگران خارجی باید در سال آخر برنامه نسبت به سال اول برنامه، افزایش پنج برابری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه است، افزود: این امر تکلیف مهمی برای همه مسئولان و قوا ایجاد می‌کند و باید زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور از لحاظ عمرانی و اجرایی برای تحقق این امر مهیا شود.

معصومی راد تصریح کرد: باید همه نهادهایی که در حوزه گردشگری فعال هستند را توانمند کنیم و در این صورت است که می‌توانیم به سیاست‌ها و اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی برسیم.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد: لازم است در این مسیر، جاذبه‌های فرهنگی، اقامتگاه‌ها، کمپ‌ها، هتل‌ها، حمل و نقل و … را به عنوان ارکان صنعت، تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: البته برنامه ششم، علاوه بر افزایش گردشگران خارجی به افزایش گردشگران داخلی نیز تاکید دارد بر این اساس باید به سمت توسعه توریسم داخلی نیز گام برداریم.

معصومی راد تاکید کرد: در این راستا باید از جاذبه ها و ظرفیت های همه استان‌ها استفاده شود و توزیع سفر در همه استان‌ها صورت گیرد نه اینکه فقط برخی استان‌های شمالی یا مذهبی جاذب گردشگران داخلی باشند.

وی از یزد به عنوان یکی از سه ضلع گردشگری فرهنگی یاد کرد و افزود: یزد از استان‌هایی است که از جاذبه های بسیار و فرهنگ غنی برخوردار است و باید از این ظرفیت ارزشمند در راستای توسعه صنعت گردشگری استفاده شود.

معصومی راد در مورد درآمدهای حوزه گردشگری نیز بیان کرد: آمار دقیقی از درآمدهای حوزه گردشگری نداریم و این یک نقص است اما بر اساس آمارهای جهانی، به ازای هر گردشگر، هزار و ۵۰۰ دلار درآمد عاید کشور می‌شود. 

نخستین همایش ملی «یزد، میراث جهانی» طی روزهای ۹ و ۱۰ اسفندماه با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان یزد و دانشگاه آزاد یزد برگزار شد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..