برگزاری اولین آزمون مشترک قرآنی با حضور ۶۰۰۰ قرآن‌آموز در یزد

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، گفت:‌ برای اولین بار آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مشترک بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«حسین دشتی»، با اشاره به دستاوردهای حوزه قرآن و عترت استان یزد، اظهار کرد: امسال برای اولین بار مسابقه سراسری قرآن و عترت به صورت مشترک بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۵ دوره آزمون سراسری قرآن عترت به صورت اختصاصی توسط اداره کل ارشاد در استان یزد برگزار شده است،‌افزود:‌ جمعاً شش هزار و ۹۵۶ قرآن آموز در رشته های مختلف در اولین آزمون مشترک قرآن عترت شرکت می‌کنند.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه گروه حفظ، مفاهیم،شفاهی و اصلاح و تربیت را رشته‌های تعیین شده برای این دوره آزمون سراسری قرآن و عترت دانست و بیان کرد: از تعداد کل شرکت کنندگان در اولین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت پنج هزار و ۶۴۱ نفر زن و یک هزارو ۳۱۵ نفر مرد هستند.

دشتی با بیان این‌که قرآن آموزان این دوره مسابقات قرآن و عترت از هشت سال تا ۷۳ ساله هستند، گفت: در رشته «حفظ قرآن کریم» سه هزارو ۴۰۲ نفر زن و ۷۱۳ مرد، در رشته «مفاهیم» 903 نفر زن و ۱۴۷ نفر مرد، در آزمون شفاهی، ۹۱۸ نفر زن و ۳۳۷ نفر مرد و در رشته اصلاح و تربیت این دوره مسابقات قرآن عترت استان یزد ۲۲ نفر زن و ۳۲۹ نفر شرکت می‌کنند.

این مقام مسئول جهت‌دار شدن آموزه‌های قرآنی را یکی از مهمترین ویژگی برگزاری آزمون سراسری قرآن در استان و کشور عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این آزمون سراسری مشترک بانک اطلاعاتی دقیقی از خادمین قرآن و فعالین این حوزه در استان تهیه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پارسال سه هزار و ۶۹۱ نفر در آزمون سراسری قرآن عترت یزد شرکت کردند، خاطرنشان کرد:‌ بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری قرآن کریم، هر کدام از موسسات قرآنی به ازای هر نفر قبولی در آزمون حمایت مالی و آموزشی دریافت می‌کنند.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به این‌که در سال گذشته موسسات قرآنی که قرآن آموز قبول شده در آزمون را داشتند از ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۴ میلیون تومان دریافت کردند،‌ گفت: نتایج این دوره آزمون سراسری قرآن و عترت طی ۴۸ ساعت معرفی و منتشر می‌شود.

دشتی در ادامه با بیان این‌که ۱۲ حوزه امتحانی برای برگزاری اولین آزمون سراسری قرآن و عترت در یزد ایجاد شده است، افزود: مرحله کتبی این دوره آزمون در دو نوبت ۸:۳۰ تا ۹:۴۵ و ۱۰:۴۵ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: آزمون کتبی اولین مسابقه سراسری قرآن کریم فردا پنج شنبه ۱۰ اسفند ماه، آزمون الکترونیکی شنبه ۱۲ اسفند و آزمون شفاهی این دوره آزمون سراسری قرآن و عترت جمعه ۱۸ اسفندماه در استان یزد برگزار می‌شود.  

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..