سه خبر از شهرستان میبد

اعزام 240 دانش آموز دختر دوره متوسطه برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور، برگزاری جشنواره جابر بن حیان و گفت و گو با عضو شورای شهر میبد از جمله خبرهای روز چهارشنبه این شهرستان است.

به گزارش یزدی نیوز۲۴۰ دانش آموز دختر میبد دوره متوسطه روز چهارشنبه با استفاده از پنج دستگاه اتوبوس عازم بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

به گفته معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش میبد، این دانش آموزان چهار روز از مناطق عملیاتی شلمچه ،دهلاویه ،هویزه ، اروندکنار، موزه دفاع مقدس و معراج شهدا در شهرستان خرمشهر ، آبادان و اهواز بازدید می کنند.
جعفرشفاعی افزود: در هر دستگاه اتوبوس، یک روای دفاع مقدس و یک پرستار دانش آموزان را همراهی می کنند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان در این سفر معنوی با رشادت های شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهند شد.
وی افزود: امیدواریم این سفر تغییر و تحولی را در زندگی آنها ایجاد کند تا راه شهدا را، راه خود قرار دهند و در آن مسیر حرکت کنند.
هشت سال دفاع مقدس یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدا و رزمندگانی است که راه عزت و عظمت را به ملت ایران نشان دادند و نسل امروز این مسیر نورانی را با افتخار می پیماید تا پاسدار خون شهدا باشند.

**
جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان در دبستان بنت الهدی صدرخانقاه میبد با ارائه ۴۰ طرح برتر برگزار شد.
فاطمه غریب مجری طرح جابربن حیان در میبد گفت: از ۴۰ طرح و ایده برتر ،۱۰ طرح برتر به جشنواره استانی راه یافت .
وی افزود: طرح های ارائه شده شامل مدل ،نمایش، آزمایش ،طراحی و ساخت و جمع آوری است .
وی گفت: از بین این طرح ها ، پنج طرح برتر مربوط به دبستان های امام جعفر صادق(ع) و بنت الهدی صدر خانقاه بود. 
وی خاطرنشان کرد: طراحی ساخت، شبکه سازی لوله بخاری ، شانه جادویی ، دست جادویی و دایره نگار از جمله طرح هایی بود که می توان با آزمایش و تحقیق بیشتر ،زمینه کارآفرینی را در آینده برای دانش آموزان فراهم کند.

**
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر میبد آنچه را برخورد نامناسب بعضی از نیروهای شهرداری با مردم نامید، گفت:با حضور در محل های عمومی مانند مسجد و ورزشکاه مردم از برخورد ماموران شهرداری گلایه دارند.
علیرضا آزادمنش، افزود: اعضای شورا رای خود را از مردم دارند، باید تعهد داشته باشیم و بدانیم در مقابل خدا مسئول هستیم.
وی از عدم جایگاه واقعی شورای شهر، وجود بی برنامگی و عدم ارائه اطلاعات پروژه ها توسط شهرداری به شورای شهر انتقاد کرد و افزود: در ابتدای کار شورا تاکید بر ارائه برنامه مدون و مشخص از سوی شهرداری به شورا برای اداره شهر و منطقه بندی میبد شد.
وی ادامه داد: تا موضوع منطقه بندی برای اداره شهر در دستور کار شهرداری قرار گیرد و با توجه به این که برای اداره شهر نیاز به برنامه ریزی مناسبی هست، بدون برنامه کار به جایی نمی رسد.
وی در این ارتباط به عنوان نمونه از بلوار نبی اکرم اشاره کرد و گفت که شیب بندی آن ایراد داشت ولی اجرا شد و با تغییر شهردار این مشکل فراموش شد.
وی خواستار ارزیابی فرهنگی بر اساس مسائل بومی، عرفی و اجتماعی در میبد شد و افزود: ضروری است بر اساس ارزش هایی که در عرف هست برنامه ها اجرا شود و برنامه ها یا فیلم هایی که در تهران یا دیگر شهرها پخش یا اجرا می شود نمی توان در همه جا از جمله میبد اجرا کرد.
آزادمنش از افزایش بودجه فرهنگی میبد از ۲میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۳.۵ میلیارد ریال برای سال آینده خبر داد و خواستار نظم و انضباط بهتر و بیشتر در حوزه فرهنگی شد.
وی همچنین از فعال نبودن فرهنگسرای شهرداری برای انجام برنامه های فرهنگی و زیرساخت فرهنگی در شهر انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به زیباسازی در سطح شهر شد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..