باغ آرزوها به عنوان مرکز ملاقات فرزند در یزد تعیین شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با هدف کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی فرزندان طلاق، باغ آرزوها به عنوان مرکز ملاقات فرزند به جای کلانتری‌ها تعیین شد .

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین رحیمی زاده» در نشست کمیته قضایی انتظامی استان یزد با اشاره به ‌ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر مسئولین برای تقویت و حل مشکلات مرکز ملاقات فرزند در یزد، گفت: درگذشته خانواده‌هایی که درگیر دعاوی خانوادگی بودند و پرونده‌هایی را در دادگستری داشتند، برای ملاقات فرزندان خود با حکم مقامات قضایی در کلانتری‌ها اقدام به این امر می‌کردند .

وی افزود: این شیوه ازنظر روحی و روانی برای اطفال مشکلاتی ایجاد می‌کرد که با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده، مرکز ملاقات فرزند در امامزاده جعفر(ع) یزد با عنوان باغ آرزوها با هدف ایجاد فضایی مناسب برای ملاقات با فرزندان تدارک شد .

این مقام قضایی، فضای مناسب معنوی و مذهبی در آستانه مقدس امام‌زاده جعفر(ع) و حضور کارشناسان زبده در این مرکز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: با تقویت مرکز ملاقات فرزند در یزد، تلاش برای به صلح و سازش رساندن خانواده‌هایی که درگیر دعاوی خانوادگی هستند نیز نتیجه بخش شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور نیروهای انتظامی برای مدیریت اوضاع، کارشناسان و مشاورین دادگستری نیز در محل حضوردارند تا در حین مراجعه خانواده‌ها برای ملاقات فرزندان در راستای به صلح و سازش کشاندن آن‌ها تلاش شود .

معاون اجتماعی دادگستری استان ضمن تقدیر فرمانده انتظامی یزد به جهت استقرار تعدادی از مأمورین نیروی انتظامی را برای مدیریت ملاقات‌ها در این مرکز، اظهار کرد: اکنون مأمورانی از کلانتری‌های مختلف جهت حضور در مرکز اعزام می‌شوند که درخواست مجموعه قضایی حضور افرادی ثابت از نیروی انتظامی به جهت آشنایی دقیق با سازو کار حاکم و اشراف دقیق به اوضاع و اهداف مرکز است .

رحیمی زاده، مرکز ملاقات طفل را فرصتی مناسب برای کاهش اختلافات زوجین دانست و گفت: در نظر داریم تا در صورت تأمین اعتبارات لازم، این مرکز را گسترش داده و اماکن دیگری را در یزد به این امر اختصاص دهیم.

 
 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..