اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری یزد به تعرفه عوارض شهرداری شاهدیه

هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد بندهایی از مصوبه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 97 شهرداری شاهدیه را مغایر قانون دانست و به آن اعتراض کرد .

به گزارش یزدی نیوزهیئت تطبیق فرمانداری یزد در جلسه‌ای با حضور اعضاء و کارشناسان مرتبط مصوبات صورتجلسه شماره ۱۲ شورای اسلامی شهر شاهدیه را مورد بررسی قرار داد.

هیئت تطبیق شهرستان یزد با توجه به سیاست های عمومی دولت نرخ افزایش هر یک از تعرفه و عوارض و بهای خدمات شهرداری شاهدیه در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۰ الی ۱۲ مورد تأیید قرار داد و بر کاهش ردیف های عوارض و بهای خدمات و قیمت منطقه بندی که بیش از ۱۲ درصد افزایش دارد، اعتراض کرد.

همچنین این هیئت در خصوص نحوه تعیین تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۷ شهرداری شاهدیه پیرامون عوارض تفکیک هنگام صدور مجوز نظر به این‌که اشخاصی که در اجراء قانون اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری اقدام به تفکیک اراضی می‌نمایند صرفاً سرانه‌های مذکور در تبصره ۳ قانون مورد نظر را می‌بایست پرداخت نمایند و ردیف‌های مذکور وضع عوارض مجدد بوده و مغایر قانون دانست، و بر لغو آن تأکید دارد .

هیئت تطبیق فرمانداری با عنایت به بخشنامه و دستورالعمل‌های وزارت کشور که فهرست عوارض قابل تصویب از سوی شورای اسلامی شهرها را اعلام داشته و نامه دیوان عدالت اداری مبنی بر لزوم اجرای آراء هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بر سایر شوراها و اعلام عناوین ابطالی مصوبات عوارض در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، ردیف‌های عوارض بهاء خدمات‌های بانک و موسسات مالی و اعتباری، پارکینگ موقت، بهره‌برداری سالانه از معابر عمومی شهرداری بر استفاده از تأسیسات شهری، فضای سبز، زمین‌های غیر محصور و رها شده به طور سالیانه و نمایشگاه‌ها اعتراض و درخواست لغو و اصلاح تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۷ آن شهرداری را دارد .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..