معاون کمیته امداد یزد مطرح کرد؛

سهم ۴۰ درصدی اشتغال مددجویان در بخش خدمات

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: 40 درصد از فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در 11 ماهه نخست سال 96 مربوط به مشاغل خدماتی بوده است .

به گزارش یزدی نیوز «امیر زین‌العابدین قمی» با اشاره به رویکرد کار محوری در اقدامات حمایتی کمیته امداد، گفت: ۴۰ درصد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۶ مربوط به مشاغل خدماتی بوده است .

وی با بیان این که تسهیلات اعطایی اشتغال از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به متقاضیان نیازمند اعطاشده است، افزود: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۲۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به هزار و ۱۴۶ مددجوی مستعد تحت حمایت پرداخت‌ شده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به ‌ضرورت ترویج فرهنگ کسب‌ و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیازمندان، گفت: ۷۲ درصد از مشاغل ایجاد شده در سال جاری در طرح‌های خودکفایی، ۲۳ درصد توان‌افزایی و پنج درصد کارانگیزی بوده است .

وی با بیان این که ۳۱۳ وام نیز در این مدت به‌عنوان وام مجدد برای تکمیل و توسعه طرح‌های اشتغال به مددجویان اعطاشده است، ادامه داد: ۱۱ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان از تسهیلات اعطایی در بخش خدمات، پنج میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان دام‌پروری، سه میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان کشاورزی، دو میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان فعالیت‌های صنعتی و معدنی و ۵۱۷ میلیون تومان صنایع‌دستی هزینه شده است .

زین‌العابدین قمی افزود: ایجاد زمینه مناسب برای حضور مددجویان تحت حمایت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، نظارت ادواری بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و ارائه راهکارهای کارشناسی به مجریان و کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان از جمله اقدامات کمیته امداد برای پایدارسازی مشاغل ایجاد شده است .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..