مدیر کل استاندارد یزد خبر داد؛

وجود ظرفیت تشکیل شورای جهانی فرآورده‌های کنجدی در یزد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: استان یزد به عنوان قطب تولید و صنعت فرآورده‌های کنجدی ،ظرفیت تشکیل شورای جهانی فرآورده‌های کنجدی را دارد .

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در نشست با تنی چند از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان فرآورده‌های کنجدی یزد، ‌اظهار کرد: هدف از تشکیل این شورا، توسعه و بهبود فرآورده های کنجدی و ارتقا دانش فنی و تولید استانداردهای بین المللی در زمینه دانه روغنی کنجد و فروارده های آن در ایران می باشد .

وی افزود:‌ انجام پژوهش های کاربردی سنگ بنای ایجاد این شورا می باشد و ما امیدواریم که  با توجه به ثبت جهانی یزد در یونسکو و شناخته شدن این شهر در جوامع بین المللی به عنوان شهری با قدمت و آثار تاریخی،و نیز انتظارات جدیدی که از این شهر وجود خواهد داشت،  بتوانیم در این کار موفق شویم و قادر باشیم دانشمندان کشورهای دیگر را در این حوزه با خود همراه سازیم .

  مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغیه بند ۲۴ سیاست های کلی  در خصوص اقتصاد مقاومتی، تشکیل این شورا می تواند محرک برنامه های اقتصاد مقاومتی در این صنعت باشد و ضمن ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، زمینه های صادرات آن را بیش از پیش فراهم کند ودر آینده شاهد تولید با محبوبیت و پذیرش هر چه بیشترجهانی آن ها باشیم .

ماجدی اردکانی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ایران از گذشته های دور مهد دانشمندان و علمای نام آوری بوده که همیشه نام این منطقه را پرآوازه نگه داشته اند وخوشبختانه هم اکنون نیز  ما در کشور ،پژوهشگران و صنعتگران نخبه ای در این شاخه از صنعت داریم، که بانک اطلاعات آن در دانشگاه اردکان در دست تهیه است و با تجربه و ارتباطات دست اندرکاران مربوطه می توانیم براحتی این شورا را شکل دهیم .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..