مسابقات ملی طراحی بدنه کاشی و سرامیک در میبد برگزار شد

مسابقات ملی طراحی استاندارد بدنه کاشی و سرامیک، برای نخستین بار در کشور، روز دوشنبه با حضور 23تیم از واحدهای تولید این محصولات، در میبد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این مسابقات که جذب آب، سفیدی پخت، ثبات ابعادی و مقاومت پخت، مهمترین شاخص های ارزیابی و کسب امتیاز درنظرگرفته شده بود تیم های شرکت کننده درسه بخش کاشی کف،پرسلان و دیوار با هم به رقابت پرداختند.

دراین مسابقه ۲ نفر از کارشناسان کاشی و سرامیک در خصوص فرایند تولید این ۲ محصول و نحوه ارتقاء و افزایش کیفت درتولید مباحثی را به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته کاشی وسرامیک دانشگاهها ارائه دادند.
غلامرضا زارعی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاداسلامی میبد گفت:هدف از برگزاری این مسابقات با توجه به صنعتی بودن شهرستان میبد، برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است .
زارعی با بیان اینکه گام دوم توانمندی تیم های سرامیک استان و شهرستان میبد است افزود:درمسابقات سال های آینده بحث عملیاتی بودن این اهداف مد نظر است.
وی گفت: ممکن است نمونه های ارسالی درنخستین دوره این مسابقات ازنظر قیمت و هزینه یا امکان انجااش عملیاتی نباشد اما درحال حاضر نمونه های آزمایشگاهی ساخته شده و توانمندی تیم ها امروز مورد آزمایش قرارگرفت.
درپایان این مسابقات به تیم های اول تا سوم تندیس یادبود و جوایزی اهدا شد.
میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..